Společnost Google vytyčila svou strategii pro dosažení budoucnosti s čistší energií. Firma chce být do roku 2008 neutrální z hlediska emisí uhlíku a je odhodlána podporovat ekologické inovace.
Mezi klíčové komponenty strategie patří kupříkladu maximalizace efektivity datových center Googlu, která tvoří nejvýznamnější položku ve firemní spotřebě energie, či stále vyšší využití obnovitelných zdrojů. Kromě toho se Google snaží využít svých aktiv, aby působil i mimo oblast svého podnikání. Proto investuje do inovací, jako je například vývoj hybridních aut, podílel se na založení iniciativy Climate Savers Computing, která si klade za cíl zvýšení efektivity počítačů a snížení emisí oxidu uhličitého o 54 milionů tun ročně do roku 2010, nebo chce uživatelům umožnit informovat svět v otázkách týkajících se klimatických změn prostřednictvím produktů, jako jsou Google Earth a Google Transit. V neposlední řadě firma hodlá podporovat změny veřejné politiky včetně nastavení standardů energetické efektivnosti a portfolia obnovitelných zdrojů, cenových signálů pro emise skleníkových plynů a vyšších veřejných výdajů na energetickou efektivitu a výzkum a vývoj v oblasti obnovitelných zdrojů. „Investicemi do nových technologií a úzkou spoluprací s ostatními dokážeme významně přispět k ochraně životního prostředí. Ale to je jen začátek. Aktivně hledáme další příležitosti, jak se zapojit do boje proti klimatickým změnám,” říká Eric Schmidt, předseda správní rady a generální ředitel společnosti Google.