Cestovní kanceláře
Agentura Invia.cz, největší český internetový prodejce zájezdů, se dohodla na koupi stoprocentního podílu ve společnosti NetTravel.cz, která provozuje stejnojmenný zájezdový portál v Česku a server LastMinute.sk na Slovensku. Týdeníku EURO to potvrdil marketingový manažer agentury Invia Michal Tůma. Cenu transakce nehodlá firma zveřejňovat. Invia, již vlastní polský investiční fond MCI.TechVentures, švýcarský fond Internet Travel Holding a několik fyzických osob, intenzivně vyjednávala o koupi NetTravel od loňského října. V loňském roce Invia prodala přes internet 111 tisíc zájezdů v celkové hodnotě přesahující 1,5 miliardy korun, NetTravel zprostředkoval prodej 22 tisíc zájezdů za přibližně 270 milionů korun. O pozici dvojky mezi českými internetovými cestovními agenturami se NetTravel musel loni podělit s portálem Zájezdy.cz. I to mohlo být důvodem, proč se dosavadní majitelé NetTravelu, společnost Global Trade Opportunitis ze skupiny Jiřího Šimáněho, a několik fyzických osob – zakladatelů portálu, rozhodli agenturu prodat.
Invia díky této akvizici posílila svou pozici v oblasti prodeje cestovatelských služeb přes internet. „Upevnili jsme si tak post největšího středoevropského on-line prodejce zájezdů s více než dvoumiliardovým obratem a 150 tisíci klienty ročně,“ říká Tůma a očekává, že Invia a NetTravel v letošním roce prodají zájezdy za více než 2,4 miliardy korun.
Firma hodlá nadále provozovat obě značky v Česku, o uzavření portálu NetTravel.cz tedy neuvažuje.