Menu Zavřít

INZERCE VYNÁŠÍ

26. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Axel Springer

BERLÍN (Die Welt) – Německé nakladatelství Axel Springer důrazně přidalo. Obrat společnosti se v prvním pololetí letošního roku zvýšil o 9,5 procenta na 2,7 miliardy marek. Postaraly se o to příjmy z inzerce, prodej novin a časopisů vynesl miliardu. Frankfurtská burza příznivé hospodářské výsledky ocenila, kurs akcií stoupl o 6,9 procenta na 1160 eur.

Čísla zveřejněná minulý týden v Berlíně potvrzují úspěch podnikové snahy o upevnění pozice nynějších titulů. Za její předpoklad považuje management získávání stále většího počtu inzerentů. „V prvním pololetí to šlo výtečně, konstatovalo vedení. Většina příjmů poplyne do rozšíření nabídky multimediálních služeb. V nejbližších dvou až třech letech jsou plánovány investice ve stamilionové výši, počet nově vytvořených pracovních příležitostí odhaduje firma na tři sta. V půli roku zaměstnával Springer na třináct tisíc lidí.

Mimořádný úspěch letos zaznamenaly ekonomické tituly. Týdeník Euro am Sonntag zdvojnásobil náklad na 190 tisíc kusů, měsíčníku Finanzen se dostal o 70 procent výše na prodávaných 142 tisíc výtisků. Od dubna vydávaný týdeník Aktiensearch jde na odbyt v 45 tisících kusech.

Obrat z deníků stoupl o necelých sedm procent na půldruhé miliardy marek, uvádí Springer. Nadprůměrnému zájmu čtenářů se těší Die Welt

  1. plus 7,5 procenta, což je nejlepší prodejní výsledek za posledních čtyřicet let. Víkendový Welt am Sonntag si připsal k dobru 7,4 procenta.

Inzerce v denících vynesla 916 milionů marek (plus 11,6 procenta). Dvoumístný procentuální přírůstek obratu z inzerce hlásí rovněž Bild, Die Welt, Welt am Sonntag, Berliner Morgenpost a Hamburger Abendblatt. Pozadu nezůstaly ani časopisy, které zvýšily tržby o 7,6 procenta na 701 milionů marek.

MM25_AI

Springer expanduje i v zahraničí. Letos v květnu převzal většinu francouzského vydavatelství Media Mag. V Portugalsku vydává mutaci magazínu Auto Bild.

  • Našli jste v článku chybu?