Menu Zavřít

Ital s japonskými geny...

23. 4. 2009
Autor: Euro.cz

...narozený v Maďarsku – zajímavá kombinace

Spolupráce Fiatu s japonskou automobilkou Suzuki, která vlastní továrnu v Maďarsku, získala podobu malého SUV s velmi dobrými jízdními vlastnostmi a za rozumnou cenu. Model Sedici se na český trh dostal teprve loni, jeho japonské dvojče Suzuki SX4 už ale brázdí naši zemi dva roky. A podle prodejních čísel úspěšně. Vzhledem k úzké příbuznosti obou vozů lze předpokládat, že sedici si povede stejně dobře.

Tvary karoserie italsko-japonského miniSUV pocházejí z výkresů věhlasného designérského studia Italdesign Giorgetta Giugiara. Italský styl, vtisknutý do atraktivní uvolněnosti tvarů, spíše oblých než hranatých, je tu jasně čitelný. Malý pětidveřový automobil ale spíše než na nějakou výstřednost sází na zdrženlivou eleganci, která mu i po letech zaručí líbivý vzhled. Na rozdíl od nedávno testovaného brava je interiér vozu relativně konzervativní. Palubní deska neoplývá složitými zákoutími a prolnutými křivkami, tak jako celý vůz je sympaticky jednoduchá a účelná. Bohužel se uvnitř dostávají ke slovu tvrdé plasty, z nichž jsou například výplně dveří. Je to škoda i proto, že na pohled působí velice kvalitním dojmem, umocněným koženými sedačkami. Zvláštní kontrast. Zmíněné sedačky mají vpředu velmi dobré boční vedení a velice pohodlný posez, daný větší tuhostí použité kůže. Sedadlo řidiče je široce nastavitelné na výšku, o to více zamrzí, že volant lze upravit jen v jedné ose. Pochvalu si zaslouží výhled z vozu, který je vynikající do všech směrů. Nastupování i vystupování z předních sedadel je překvapivě pohodlné navzdory malým rozměrům auta, a to díky do široka otevíraným dveřím. Na zadních sedadlech je dost místa pro nohy i hlavy tří pasažérů, tradiční daní za pohodlí je malý kufr.
Testovaný vůz byl poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 1,9 litru a výkonu 120 koní. S touto pohonnou jednotkou a manuální šestistupňovou převodovkou dosahuje sedici maximální rychlosti 180 kilometrů v hodině a zrychluje z nuly na stovku za o fous více než jedenáct vteřin. V dané kategorii vozu jde o slušné dynamické parametry, navíc podpořené taktéž nedráždivou spotřebou kolem šesti a půl litru nafty na sto kilometrů kombinovaného režimu jízdy.
Testované provedení Fiatu Sedici se chlubilo pohonem všech kol. Dodavatelem režimu 4 x 4 je samozřejmě automobilka Suzuki. Ovládání je více než prosté – tlačítkem na středovém tunelu může být zvolen stálý pohon dvou nebo čtyř kol, případně automatický režim, rozdělující točivý moment podle aktuálních jízdních podmínek. Jízdní vlastnosti auta na silnici jsou příjemné, auto se přes výšku karoserie a světlou výšku podvozku nenaklání v zatáčkách, ani nejeví snahu zakleknout při ostrém brzdění. Šestnáctipalcová kola se dobře srovnávají s českými okreskami, v terénu už je to poněkud horší. Sedici je samozřejmě určený pouze na polní cesty či jednoduše prostupný terén typu udusaná louka. Na letních silničních gumách navíc nějaké „ofroudění“ nemá smysl ani v jeepu, přesto je jasné, že tohle vozítko patří hlavně na silnici.
Fiat Sedici je jedna z nejschůdnějších možností, jak si opatřit SUV s pohonem 4 x 4. Pětidveřový automobil nabízí přes své nevelké rozměry prostorný a pohodlný interiér, dobré jízdní vlastnosti a nevelkou spotřebu paliva, doplněnou o bohatou výbavu.

klady
jízdní vlastnosti
pohon 4 x 4
prostor v interiéru
výbava

zápory
špatné odhlučnění motoru
tvrdé plasty v interiéru
vyšší cena

KL24

Tabulka
Fiat Sedici
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1910 ccm
Převodovka: šestistupňová manuální
Nejvyšší výkon: 120 koní
Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Zrychlení: 11,2 s
Spotřeba: 8,1/5,7/6,6
Cena: 600 900 korun testovaný vůz

  • Našli jste v článku chybu?