VYZKOUŠELI JSME - FIAT DOBLO CARGO COMBI Mezeru po Škodě Felicii Pick-up, která se už v Mladé Boleslavi nevyrábí, stále zaplňují nové lehké dodávky. Jednou z nich je Fiat Doblo, jehož skříňová verze se v nejlevnější variantě prodává za baťovských 299 900 korun.
VYZKOUŠELI JSME - FIAT DOBLO CARGO COMBI Mezeru po Škodě Felicii Pick-up, která se už v Mladé Boleslavi nevyrábí, stále zaplňují nové lehké dodávky. Jednou z nich je Fiat Doblo, jehož skříňová verze se v nejlevnější variantě prodává za baťovských 299 900 korun.
Poblo ve verzi furgon je dvoumístný stroj, určený k převážení materiálů do váhy zhruba 500 kilogramů. Jeho první verze spatřila světlo světa před pěti lety, od té doby úspěšně láká živnostníky a drobné podnikatele. V současnosti Fiat nabízí druhou inovovanou variantu.
Na první pohled vypadá dodávka robustně, masivní přední nárazníky pokračují do vysoké čelní masky tupé přídě. Velká světlá výška a přední nájezdový úhel umožňují pohybovat se v lehkém terénu, například přejíždět městské obrubníky.
Řidič sedí dost vysoko a má díky velkým zrcátkům slušný přehled i nad zádí auta. Sedadla jsou docela pohodlná, kabina je komfortní a palubní deska přehledná. Co lze kokpitu vyčíst, je nedostatek místa pro větší tašku. Za sedadly je prostor tak pro dámskou kabelku, jediné větší úložné místo je pod střechou v jakémsi „spoileru“. Taška s montérkami se tam vejde, ale nářadí už nikoli. To musí dozadu do nákladového prostoru. Řada jiných dodávek je na tom ale ještě hůře, často nemají ani to málo místa za sedadly.
Nepříjemným překvapením také pro nás bylo stínítko, které je na obou koncích pevně přišroubované ke střeše. Nelze ho tak odklopit do strany a krýt se před sluncem pálícím do postranního okénka. U osobních aut je toto už léta standardem.
DOBŘE MANÉVRUJE
Jízda s doblem je příjemná a kupodivu i dost tichá. Řadicí páka umístěná vedle volantu je přesná, strmý převod řízení umožňuje řidiči obratné manévrování. Diselový čtyřválec, za který se oproti benzínovému základu připlácí pětašedesát tisíc, jde pěkně odspodu, netřeba ho točit ani při rozjezdech. Ty nejsou nijak razantní, z nuly na sto kilometrech je furgon až za 21 sekund. Ale rychlé starty se od dodávky nečekají. Stroj umí jet skoro 140 kilometrů v hodině, průměrná spotřeba se vejde do šesti litrů nafty na sto kilometrů jízdy.
Problémem motoru jsou emise. Už letos totiž musí nová auta plnit normu Euro4 a to tento agregát neumí. Proto Fiat také už bude brzy Doblo nabízet s moderním nástupcem 1,3 JTD Multijet, který bude vybaven turbem, přímým vstřikováním Common Rail a šestnáctiventilovou technologií.
NÁKLADOVÝ PROSTOR?
PŘES TŘI KUBÍKY A co nákladový prostor? Pojme až 3,2 kubíku nákladu, do verze s vysokou střechou lze nacpat skoro čtyři kubíky. Uveze již zmíněnou půltunu, varianta se zesíleným odpružením umí až 710 kilogramů. U našeho auta měla skříň jednu velkou nevýhodu - neměla postranní posuvné dveře, kterými by se mohlo nakládat zboží. Majitel se tak musí spoléhat jen na zadní dveře.
PŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ Pohodlný kokpit, výborné ovládání, úsporný motor, rozumná cena. NEPŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ Málo odkládácího místa v kabině, stínítka nelze odklopit do strany, motor nedokáže splnit emisní normu Euro4. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Doblo Cargo Combi lze využít k zavážení obchodů a pro řemeslníky. V městském provozu je obratné, není to ale stroj pro dlouhé jízdy na dálnici. Nákladový prostor je objemný, škoda jen, že mu při šířce 1199 milimetrů chybí pouhý jeden milimetr k tomu, abyste mohli příčně naložit dvě europalety. TECHNICKÉ ÚDAJE
Typ vozu dvoumístná dodávka
Motor naftový čtyřválec
Objem válců 1,9 litru
Max. výkon 46 kW
Max. rychlost 138 km/hod
Zrychlení 0-100 20,9 s.
Spotřeba 5,9 l/100 km
Cena 364 900 Kč