Tříčlenná rodina musí sáhnout po pětidveřové variantě
Italští designéři pod německým vedením před časem výrazně odlišili třídveřovou variantu Fiatu Punto od pětidveřové. První verze láká mladé jezdce se sportovními ambicemi. Naopak pětidveřová varianta je mnohem konzervativnější. Hlavně záď je odlišná. Nová generace třídveřového Punta se letos v základu prodává za 239 900 korun. Jak se v tomto autíčku se sportovním nádechem jezdí?
Týdeník EURO otestoval variantu s benzinovým motorem 1,2 litru o výkonu 44 kilowattů. Vpředu se posádce daří dobře, sportovní sedačky jsou pohodlné, interiér je útulný a praktický. Na palubní desce je spousta odkládacích přihrádek, její italský design lahodí oku. Řidiči pomáhá s volantem posilovač s funkcí „City“, která po stisknutí tlačítka usnadňuje zatáčení. Jen zpětná zrcátka jsou, jak je u Fiatu zvykem, poměrně malá.
Horší je to vzadu – na zadní sedadla se špatně nastupuje a kolena se musí hodně uskromnit. Prostor musel ustoupit kufru, který má slušných 297 litrů. Škoda jen že nelze otevřít zvenčí bez použití klíčku, bylo by to mnohem pohodlnější.
Osmiventilová dvanáctistovka o výkonu 44 kilowattů, kterou jsme měli pod kapotou, není žádný sportovní přeborník, ale zato má tichý běh a jde dobře odspodu. Přes svůj nízký objem se tedy nemusí příliš vytáčet. Ve městě jsme jezdili se spotřebou lehce přesahující sedm litrů benzinu na sto kilometrů, mimo město se pak řidič může dostat i pod pět litrů. Třídveřové Punto je prostě levné, úsporné a praktické auto pro dva jezdce, větší rodina by se měla raději rozhodnout pro pětidveřovou verzi.
Fiat Punto 1.2
(testovaná verze)
Karoserie třídveřová
Motor benzinový čtyřválec 1,2 litru
Nejvyšší výkon 44 kW
Průměrná spotřeba 5,7 l/100 km
Cena (základ) 239 900 Kč