Jednou z automobilek, která jeví o tamní technologické vychytávky zájem, je třeba německý Daimler, jenž mimo jiné stojí za výrobou vozů luxusní značky Mercedes-Benz.
„Izrael je celosvětově považován za skvělé místo pro inovace, digitální technologie, nové služby v rámci mobility a IT v oblasti automobilů. Země má také jednu ze čtyř největších databází talentů na svatě,“ oceňuje izraelskou technologickou scénu Sabine Scheunertová, která zastává pozici viceprezidentky pro digitalizaci a IT v Mercedes-Benz Cars Marketing & Sales.
Žádaná je například izraelská firma Anagog, do níž kromě společností Daimler a Porsche investovala rovněž česká Škoda Auto, všiml si německý web Efahrer.
Systém sledující chování řidiče i ultra-rychlé nabíječky
Mladoboleslavská automobilka už před dvěma lety založila společnost Škoda Auto DigiLab Israel Ltd v Tel Avivu a spolupracuje s deseti místními startupy na technologiích, jež se mohou uplatnit v autoprůmyslu.
Kromě firmy Anagog, která pomocí senzorů v mobilním telefonu řidiče získává data o jeho chování za volantem, to je také společnost Chakratec, jež pro změnu vyvinula systém akumulace elektřiny na bázi kinetického setrvačníku. Tím umožňuje vybudovat ultra-rychlé nabíječky i v místech, kde na to nestačí výkon sítě. Nabíječku představila na veletrhu elektromobility v listopadu v Letňanech. Stanice obsahuje deset 150kilogramových setrvačníků.
Škoda Auto a izraelské technologie:
Zdroj: Škoda Auto
Mají disciplínu a přemýšlejí o věcích v souvislostech
Další firmou, se kterou spolupracuje mladoboleslavská automobilka, je společnost Silentium. Pracuje na aktivní kontrole hluku v interiéru vozu, a tím výrazně zvyšuje jízdní komfort pasažérů.
V Izraeli působí v současnosti šest tisíc startupů, z toho 640 se zaměřuje na oblast mobility. Němečtí manažeři z automobilového průmyslu oceňuji na Izraelcích to, že dokáží přemýšlet o problémech v souvislostech a přitom mají pevnou disciplínu, které se naučili při službě v armádě, řekl jeden z nich.
Dále čtěte:
Cena aut se zvyšuje. V Německu stojí v průměru 900 tisíc, mohou za to elektromobily a SUV
Manažer v šoku: k hybridnímu BMW za 1,8 milionu si musel dokoupit kabel. Stejně jezdí na benzín
Investiční manažer se opřel do Muska: Nemá žádnou vizi, Tesla je přeceňovaná
Elektřina poráží fosilní paliva. Řidič Tesly může ušetřit i sto tisíc ročně