Menu Zavřít

Jak Danny a Arnold

26. 3. 2008
Autor: Euro.cz

Dražší z dvojice velmi podobných vozů je i zajímavější

Koncern General Motors vyrábí Opel Antara a Chevrolet Captiva v podstatě na jedné lince. Obě auta k sobě mají podobně blízko jako například Hyundai i30 a Kia cee´d. Přesto u těchto amerických dvojčat vedle mnoha společných rysů existuje také několik podstatných detailů, jimiž se oba vozy liší. Podobně jako Danny DeVito a Arnold Schwarzeneger ve známém filmu Dvojčata (Twins) z roku 1988.
Chevrolet Captiva není vůbec špatné auto, navíc jej GM prodává za opravdu zajímavou cenu, ovšem antara je přece jen vyspělejší. Od o fous lepšího dílenského zpracování až po měkčené plasty a lépe nastavený podvozek. Design antary je interesantní, dobře zvládnutá je zejména přední kapota a záď vozu. Oproti captivě nenese mírně patetický nádech, který dvojčeti dodává trochu asijský vzhled. Design antary je celkově konzervativnější, a to včetně interiéru. Ten je dobře barevně sladěný, doplňky typu chromovaných dílů nebo imitace hliníku jsou umístěné s rozmyslem. Všechny použité materiály jsou příjemné na dotek, kvalitní a velmi dobře slícované. A tak v antaře nic nevrže, neskřípe ani nevibruje. Nejvyšší známku si zaslouží nabídka prostoru pro posádku. Na žádném z pěti sedadel nebudou cestující postrádat místo. Ovšem za všechno se platí. Komfort posádky totiž jde na úkor velikosti zavazadlového prostoru. Člověk má po otevření kufru nutkání podívat se ještě jednou na zbytek auta, protože připomíná spíše kufr hatchbacku. Objem 370 litrů je velice skromný, ovšem antara ho vylepšuje velmi komfortním způsobem sklápění zadních sedadel. Ta mají jednak stavitelný sklon opěradel a po sklopení vytvoří rovnou podlahu bez schodu. Za příplatek lze také objednat systém sklápění sedadla spolujezdce. Tak je možné v antaře převážet předměty o délce lehce přesahující 2,6 metru.
Už prvních pár metrů za volantem dává tušit, že antara je zajímavé auto, i pokud jde o jízdní vlastnosti. S výjimkou snad Land Roveru Freelander se žádné z dnešních SUV moc do terénu nehrne a antara není výjimkou. Dojet na chatu, na chalupu, v zimě bez problémů na hory, to ano, ale výlet ledovcovým karem už určitě ne. Antara je standardně poháněná na přední kola, ale je-li třeba, lze až polovinu výkonu přesměrovat na kola zadní. Všechno ovšem pod taktovkou palubního počítače. Manuální nastavení nehrozí a jediné, co si vůz od terénních příbuzných nenechal vzít, je asistent pro sjíždění kopců. Ostatně ten má i BMW X3. Oproti koncernovému dvojčeti je o něco lepší i nastavení podvozku. Antara se tolik nenaklání a na téměř dvoutunové auto je i poměrně mrštná. Také řízení je ve srovnání s captivou o třídu výš, má strmější převod a je přesné. Nebýt příliš agilního posilovače, nebylo by mu co vytknout.
Společný mají oba sourozenci motor. Italský přeplňovaný dvoulitr rád naftu a rád jí o trochu více, než výrobce říká. V antaře je motor lépe odhlučněný. Výkon je u obou vozů stejný, spotřeba podobná, zhruba 8,5 litru nafty na sto kilometrů kombinovaného režimu jízdy. Na hmotnost vozu jde o poměrně atraktivní údaj, přestože výrobce uvádí spotřebu ještě téměř i litr nižší.
Cenově je antara zhruba v průměru kategorie, captiva je o dvě stě tisíc levnější, Honda CR-V o fous dražší (a nutno přiznat, že také o dva fousy lepší), VW Touareg a další jsou o statisíce nákladnější legrácky. Při rozhodování, v němž budou hrát finance hlavní roli, je vůz vhodným kompromisem, tam kde ale nebude chybět nějaká ta koruna, svede opel těžký boj s Hondou CR-V.

Klady
prostorný interiér
podvozek
kvalitní zpracování

Zápory
malý základní objem zavazadlového prostoru
komplikované ovládání palubního počítače

CIF24

Opel Antara
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1991(ccm)
Maximální výkon: 110/4000(kW/ot/min)
Nejvyšší rychlost: 180(km/h)
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,3 s
Průměrná spotřeba: 8,7/6,8 /7,6
Cena: základní verze: 799 900 Kč

  • Našli jste v článku chybu?