Menu Zavřít

JAK NA TO

1. 9. 2003
Autor: Euro.cz

* Důraz na kvalitu zboží a poskytovaných služeb v budoucnu dále poroste. Firma, která bude chtít být konkurenceschopná na jednotném evropském trhu, bude muset usilovat získat značku kvality. Pro mnohé z firem bude touto nezbytnou značkou ISO. Získání certifikátu ISO je ale poměrně nákladnou záležitostí.

DOPORUČENO PROFITEM

Proto v počáteční úvaze by se mělo vycházet z finančních možností a také zvážit, zda firma bude chtít působit na jednotném trhu, tedy i mimo území ČR, nebo poskytovat své služby zahraničním klientům.

* Pokud padne rozhodnutí, že firma bude o ISO usilovat, je dobré udělat si jakýsi vnitřní audit kvality - posoudit, v čem je dobrá, případně kde je potřebná změna k lepšímu. Již tento audit může naznačit, že některé požadavky ISO na kvalitu firma již splňuje.

* Na získání ISO je potřebné spolupracovat s autorizovanou certifikační firmou, která dává vlastně návod jak postupovat, co udělat. Výběru této firmy je dobré věnovat velkou péči. Dobré je vybrat firmu, která již certifikaci v oboru dělala a je tak předpoklad, že je s tímto oborem lépe seznámena.

* Je dobré vytvořit tým - management jakosti, který mohou tvořit vedoucí pracovníci jednotlivých oddělení. Ti se také podílejí na naplňování konkrétních úkolů.

* Certifikace ISO ale nemá být jen záležitostí vedení či vytvořeného pracovního týmu, ale různou měrou je vhodné a mnohdy potřebné zapojit všechny pracovníky firmy. Ty je třeba motivovat k práci na certifikaci ISO.

bitcoin_skoleni

* Získáním certifikátu ISO práce nekončí - ISO je třeba po určité době obhájit. Rovněž se zpracovanou příručkou kvality je třeba dále pracovat a doplňovat ji (například o nové pracovní činnosti, o nová pracovní místa, zapracovat je třeba nová legislativní opatření a tak dále).

* Nepočítejte s tím, že přínos certifikátu ISO lze vyčíslit přesnou sumou. Přínos je sice těžko vyčíslitelný, ale je očividný - udržení dosavadních a získání nových zákazníků, lepší organizace práce, vyšší produktivita práce atd. Tedy věci, které vytvářejí zisk a pomáhají firmě udržet či posílit své místo na trhu.

  • Našli jste v článku chybu?