"Zákazníci mají z čeho si vybírat a činí tak," komentuje stále neklesající počty převodů telefonních čísel ve prospěch virtuálních operátorů generální ředitel Tesco Mobile James McQuillan. Jeho firma v Česku už nalákala přes 200 tisíc lidí a McQuillan věří, že jich ještě víc přibude, například díky provázání s Tesco ClubCard.
Pro klienta je nejlepší konkurence, a ta tu rozhodně je, srovnáte-li to se situací třeba jen před dvěma roky. A hlavně cenami, samozřejmě, Češi platili nesrovnatelně více za minutu hovoru, než nyní. Za pouhé dva roky se český trh v tomto ohledu otevřel a tyto ceny jsou na srovnatelné úrovni s jinými trhy.
V Česku byl v tomto ohledu vidět opravdu silný efekt volného trhu: objevila se tu celá škála virtuálních operátorů, od alternativ velkým operátorům po ty zaměřené na zájmové skupiny, regionálně či oborově specializovaných. Zákazníci mají z čeho si vybírat a činí tak. Svoji šanci zde vidí samozřejmě i Tesco Mobile se svými službami.
Jak daří byznysu v českém prostředí a stávajícím boji mezi virtuálními operátory?
V Česku má Tesco Mobile už 200 tisíc klientů. Kolik z nich má ClubCard?
Překročili jsme počet 200 tisíc klientů díky slušné nabídce zdvojnásobení dobíjeného kreditu či volnému volání a SMS v síti. A právě počet klientů Tesco Mobile s ClubCard průběžně narůstá. Vezmu-li, že je v Česku milion lidí s ClubCard, tak je naším cílem oslovit všechny tyto klienty. K tomu však ještě musíme urazit dlouhou cestu.
Jaké cíle jste si stanovili pro letošní rok?
Mým cílem pro letošek je předstihnout Tesco Mobile na Slovensku. Jsem totiž zároveň zodpovědný za tamní byznys, kde jsme už zhruba pět let. Pokud bychom tady v Česku dosáhli stejného výsledku po pouhých 18 měsících, to by podle mého názoru byl vynikající úspěch.
Nějaké plány pro rok 2015?
Rád bych navázal na kurz a tempo růstu byznysu, které vykazujeme nyní. Pro další růst vidím značný potenciál: třeba jen počty přenášených čísel k virtuálním operátorům se rozhodně nesnižují.
Chystáte něco pro své zákazníky?
Hodláme pokračovat ve stávajícím kurzu, nově jsme se zaměřili na odměny za zákaznickou věrnost, to je oblast, která nás nyní zajímá.
Odměny a bonusy. S tím souvisí i to, že zákazníkům zdvojnásobujete dobíjený kredit. Doma ve Velké Británii je však vidět nabídky kredit ztrojnásobující…
Nenechte se oklamat multiplikacemi. Je potřeba si uvědomit, že tady v Česku stojí minuta hovoru po tom zdvojnásobení kreditu 1,25 Kč, a to je významně méně, než ve Velké Británii po vámi zmíněném ztrojnásobení. Naštěstí pro nás je 1,25 i významně nižší cena, než u našich konkurentů mezi virtuálními operátory zde v Česku. A díky tomu také tak stabilně rosteme.
Jak vidíte evoluci na českém trhu? Stanou se z původních mobilních operátorů třeba jen poskytovatelé datového připojení? Jaká je role virtuálních operátorů v přebírání hlasových služeb?
Datové služby budou stále více a více důležité, nicméně nemyslím, že by se z operátorů stali pouze poskytovatelé mobilních dat, to je příliš silná představa. Hlasové služby jsou stále hlavní službou u předplacených SIM.
Kdy podle vás dojde ke snížení cen u datových tarifů?
Aktuálně jsou data nabízena za celkem slušné ceny, vezmete-li si naší nabídku zdvojnásobení kreditu, o níž jsme se bavili, tak i v tomto ohledu vychází cena dat ještě lépe.