IBM, Oracle, Adobe, Salesforce.com a mnozí další velcí technologičtí hráči utrácejí stamiliony dolarů za akvizice společností, které nějakým způsobem umí pracovat s daty ze sociálních sítí a webových služeb. Všechny tyto giganty by totiž rády hned v začátcích podchytily trend, který slibuje ročně generovat miliardy dolarů.
Analytická skupina Gartner odhaduje, že marketingová oddělení ve firmách budou kolem roku 2016 utrácet za IT technologie více než samotná IT oddělení. Šéfové marketingu budou v této oblasti disponovat větším rozpočtem než jejich techničtí kolegové.
V posledních týdnech jsem procestoval konference v Londýně, Madridu, Berlíně a dalších městech a šéfové velkých IT korporací v rozhovorech opakovali totéž: Chceme být u toho, až se tak stane.
Marketing v současné době prochází obrovskou změnou. Najednou se většina jeho aktivit přesouvá do digitální podoby. Je nutné spravovat kampaně na sociálních sítích a PPC systémech, je nutné analyzovat data z nových médií, komunikovat s fanoušky a spousty dalšího.
Všechno je pak třeba propojit se stávajícími systémy, jako CRM, aby ze všech nastřádaných údajů vypadl krásný graf, který poradí, jak dál v byznysu, kde přidat a kde naopak ubrat. A ke všem těmto radovánkám je samozřejmě nutné zakoupit software nebo cloudovou službu. Role marketingových a IT šéfů se tak začnou mnohem více sbližovat.
„Podivná sklepní serverová stvoření“ najednou budou muset spolupracovat s těmi, co „jenom chodí na kafíčka a vyhazují peníze“. Představte si takovou situaci pár let nazpět. Data z internetu budou, zdá se, hrát velice významnou roli v byznysu mnoha firem.
Čtěte také:
Salesforce koupil Buddy Media za 700 milionů dolarů. Posiluje také Oracle
Černobíle: Je Facebook jistota, nebo akciová bublina?
Jan Sedlák: Až odezní spekulace, rozhodnou kvality
Proto je dobře, že také v Česku vznikají společnosti, které z této vlny těží. SocialBakers analyzují obsah na sociálních sítích, Brand Embassy umožňuje přímo komunikovat s uživateli těchto sítí a nová naděje Leady.cz dokáže vygenerovat až neuvěřitelně detailní informace o návštěvnících vašeho webu. A jak se píše právě na sociálních sítích: jen houšť!