PRAHA (th) – Pražská plynárenská (PP) minulý týden začala využívat služby elektronického tržiště CenTrade. Stala se tak první distribuční společností, která se svými důležitými dodavateli komunikuje zcela v rámci elektronického tržiště CenTrade, provozovaného Českým Telecomem. Již v první fázi provozu PP elektronickou cestou obchoduje s kancelářskými potřebami i s materiály z oblasti certifikovaného plynárenského zboží. Projekt by měl přilákat i ostatní distribuční firmy. „Máme zájem na tom, aby se připojovaly i další plynárenské společnosti a strategičtí dodavatelé, které v této oblasti podnikají. Jedině tak bude umožněno vytvořit konkurenční prostředí s možným uplatněním všech firem nabízejících kvalitní produkty a služby za maximálně výhodných podmínek,“ řekl Jiří Weinberger, člen představenstva a ředitel pro rozvoj a informatiku Pražské plynárenské.
Letošní objem zakázek obchodovaných firmou PP prostřednictvím elektronického tržiště CenTrade se očekává ve výši 20 milionů korun.
CenTrade je elektronickým tržištěm pro obchodování mezi firmami v reálném čase. Tržiště vzniklo za přispění Českého Telecomu, Citibank a PricewaterhouseCoopers. Ucelené řešení je nabízeno na bázi nejvyspělejších technologií SAP, CommerceOne a EDI.