Nová vlajková loď francouzské automobilky Peugeot 508 nahrazuje v nabídce dva modely: sedan a kombi střední třídy 407 a velký sedan 607, který v modelovém portfoliu plnil (nepříliš přesvědčivě) roli luxusního vozu. První seznamovací kilometry v okolí španělského Alicante napověděly, že v souboji s ostřílenými harcovníky střední třídy, jako je Ford Mondeo, Opel Insignia a VW Passat, nemusí být novinka zcela bez šancí.
Stejně jako u jiných modelů Peugeotu z poslední doby je patrné velké úsilí o zlepšení kvality, jak pokud jde o materiály, tak o zpracování. Obrovský skok se ale udál v jízdních vlastnostech – nový peugeot se příjemně řídí a skutečně překvapí důstojností, s jakou reaguje i na velké výmoly.
Z nabídky motorů stojí za zmínku především benzinová přeplňovaná šestnáctistovka 1,6 THP (115 kW) a vrcholný diesel 2,2 HDi (150 kW), který se dodává výhradně v nejvyšší výbavě GT, s automatickou převodovkou, a má dokonce i náročněji konstruovanou přední nápravu než zbytek modelové řady. Nejúspornější verzí je „mikro hybrid“ e-HDi s emisemi CO2 jen 109 g/km (4,2 l/100 km). Škoda že Peugeot montuje k tomuto motoru „robotizovanou“ převodovku, která – velmi jemně řečeno – dávno není na výši doby (pokud na ní vůbec kdy byla).
Nemá-li se zjevná snaha, již francouzští konstruktéři tentokrát vynaložili, minout účinkem, bude Peugeot 508 potřebovat konkurenceschopnou cenu. Ta česká nebyla v době uzávěrky známa.