Menu Zavřít

JEN HODINKY NESTAČÍ

8. 10. 2018
Autor: Euro.cz

Když jsem se ptala lidí v rozhovorech, co pro ně symbolizuje luxus, většinou se shodli, že největším luxusem je dnes mít volný čas. Co lépe symbolizuje náš ubíhající čas než právě hodinky?

Nedávno jsem viděla hodinky, které měly na ciferníku napsáno NOW (nyní). Jak přesné. Čas je pro nás neuchopitelnou veličinou, proto je možná tolik lidí, kteří jsou fascinováni těmito drobnými mechanickými přístroji. V dnešní digitální době se vlastně paradoxně i samotné hodinky dostávají do kategorie luxusního šperku. Stejně tak jako mají dámy vyladěné šperky s kabelkou a lodičkami, nastupuje nyní u mužů trend mít sladěné hodinky s páskem, botami, peněženkou a překvapivě i s vozidlem.

„Od roku 1997, kdy jsem založil firmu Creative Services, se věnujeme designu a náš záběr návrhářství je poměrně široký. Stalo se však, že díky mé druhé společnosti Prokop & Brož se více soustředíme na hodinky,“ vypráví Jan Prokop, spolumajitel firmy orientované na zakázkovou výrobu hodinek. Jako patriot a milovník kvalitního zboží si nechal na zakázku ušít několikery společenské boty, sladěné s opasky a řemínky hodinek. Při návštěvách v ateliéru ševce Michala Pavlase se postupně rodila myšlenka pokusit se promluvit také do designu obuvi. Záměrem bylo narušit téměř neměnné tvarové standardy a navrhnout extravagantnější volnočasovou obuv, inspirovanou řidičskými botami, avšak s řemeslnou kvalitou zakázkové výroby. Vznikla idea produktu, který propojí zakázkovou výrobu hodinek, obuvi a kožených doplňků s tématem sportovních vozů. Protože sám vlastní ikonický Caterham Superlight R300, prvotní inspirace se hledala u tohoto černo-modro-žlutého krasavce.

Každý, kdo něco vyrábí tradiční metodou, ho zajímá a rád se s ním pracovně propojuje. O výrobci měl tedy Jan Prokop od začátku jasno. Ze strany pana Pavlase to byl také velký krok do neznáma. Navzdory riziku, že lidé neocení takto kvalitní vycházkovou obuv, se pustil do nové výzvy. Byl to náročný kreativní proces, nakonec to ale bylo mistrovství zkušeného ševce, které dokázalo úspěšně přenést myšlenky designérů do reálného výsledku. A kde se pohybuje výrobní cena? Náš trh už akceptuje cenu přes dvacet tisíc korun za luxusní polobotky do společnosti, ale dát stejnou částku za boty, které mají podtrhnout individualitu a image vlastníka zajímavého automobilového klenotu? To už je výdaj pro opravdové fajnšmekry.

„Vyrobili jsme například na zakázku hodinky, které zákazníkovi ladily k jeho Lotusu Esprit V8, a ten ihned zavětřil, že by mohl mít ještě i boty do série. Dominantní barvu jeho vozu tvoří černá se zlatými detaily. To je téma, se kterým se dá krásně vyhrát. Jsme rádi, že naše myšlenka už oslovila první zákazníky a že boty nebudou jen zajímavým výstřelkem do muzea obuvnictví,“ říká s úsměvem Jan Prokop. Podle jeho názoru úspěch značky tkví v tom, že dokáže pokrýt potřeby, přání a sny svých zákazníků, a to i za cenu, že některé modely nebudou tak rentabilní. Jde o umění vidět za roh, předjímat přání klientů a starat se o to, aby firma přicházela na trh se zajímavými novinkami. A co výjimečného chystá hodinářská manufaktura Prokop & Brož? Kromě společenských hodinek Opera s gilošovaným číselníkem (speciální metoda mechanicky naprogramovaného strojního rytí), kterým firma poprvé prezentuje tuto uznávanou technologii, se nebojí ani výroby hodinek z betonu. Proč ne? Chutě zákazníků jsou vskutku pestré. •

bitcoin_skoleni

„KDYŽ JSEM ZVYKLÝ NA SVŮJ STANDARD KVALITY, PROČ SE SPOKOJOVAT S PRŮMĚREM?“

  • Našli jste v článku chybu?