Menu Zavřít

Jen pro silné ruce

2. 5. 2002
Autor: Euro.cz

Škoda Fabia Junior

Výpadek prodejů po ukončení výroby levných Felicí se snaží mladoboleslavská Škodovka nahradit Fabiemi. To jsou však už mnohem vyspělejší vozy, jejichž cena se pohybuje kolem 300 tisíc korun, zhruba o sedmdesát tisíc korun výše než nejlacinější předchůdce. Proto se v Mladé Boleslavi rozhodli ubrat Fabii řadu prvků a stlačit cenu její nejlevnější varianty na čtvrt milionu. Vznikl tak model Junior, jehož prvních pět set kusů bylo v prodeji dokonce za pouhých 229 tisíc korun.
Zájemci ale musí oproti „běžné“ Fabii značně slevit z požadavků na komfort. Junior dostal v rámci úspor především nejslabší motor, jaký automobilka vůbec nabízí. Jde o čtyřválcový agregát o objemu válců jeden litr a skromném výkonu 37 kW. Pro srovnání: Škoda Favorit se mohla pochlubit výkonem 55 kilowattů. Junior také dostal do vínku tmavě šedé nárazníky a třináctipalcová kola, nemá posilovač řízení a před spolujezdcem chybí uzavíratelná schránka – partner ve voze před sebou najde jen jakousi odkládací poličku. Neunikly ani chromované kliky – nahradil je nevzhledný plast. Volant zase přišel o možnost výškového nebo podélného seřízení. Airbag v něm nicméně zůstal.
Po týdenním testování Fabie Junior je třeba říci, že největší slabinou auta není motor, ale výše zmíněná absence posilovače řízení. Nastavit kola u stojícího vozu do žádoucí polohy je práce pro kulturistu. Nic naplat, nepomáhá ani větší volant z Octavie. Levný Junior je proto paradoxně nevhodný pro seniory a ženy. Litrový motor sice podle očekávání netáhne, ale ve městě se neztratí. Vyžádá si zhruba šest litrů benzinu na sto kilometrů jízdy, což je velmi příjemná spotřeba. Horší je to pochopitelně na dálnici, auto sice ve finále dokáže jet 150 kilometrů v hodině, ale stojí to nervy. Předjíždění na státních silnicích je potom akce na velmi dlouhé a přehledné úseky. Z nuly na sto kilometrů se totiž vůz dokáže vyšplhat až za 21,6 sekundy, a tak má co dělat, aby se dostal i před nákladní auto.

KL24

Škoda Fabia Junior
(testovaná verze)
Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 996 cm3
Nejvyšší výkon 37 kW
Nejvyšší rychlost 147 km/h
Průměrná spotřeba 6,6 l/100 km
Cena 249 000 Kč
Prodalo se 650 kusů

  • Našli jste v článku chybu?