Jihlava chce zvýšit počet parkovacích míst u historického centra. Ve studii, která navrhuje rozvoj území od městského vlakového nádraží po ulici Tolstého, počítá se dvěma podzemními parkovišti pro několik stovek aut. Architekti také navrhli hezčí vjezd do městské památkové rezervace, novou tržnici a využití velkých proluk.
„Studie by měla stanovit pravidla pro budoucí investory,“ řekl Tomáš Lakomý z městského útvaru hlavního architekta. „Jedná se o prostor, který má velký potenciál,“ uvedl. České dráhy budou na městské nádraží přesouvat osobní spoje, které nyní jezdí přes vzdálenější hlavní nádraží.
V lokalitě, která navazuje na středověké centrum, vznikala zástavba hlavně v 18. a 19. století, poznamenala ji také éra socialismu. Podle studie brněnského AAM ateliéru architektury města by v budoucnu měla auta do historické části vjíždět přes kruhovou křižovatku u domu kultury. Zdobit by ji měla skulptura ve tvaru brány, která by symbolizovala vstup do města.
U domu kultury by mělo být i jedno ze dvou podzemních parkovišť. Nad stání asi s 60 místy by se měla stěhovat městská tržnice. Současná v Benešově ulici by měla ustoupit památníku hudebního skladatele Gustava Mahlera. Další podzemní parkoviště by mělo vzniknout za obchodním domem Delvita. Ve dvou podlažích by mělo parkovat až 550 vozů.
Veřejnosti by se měl otevřít areál staré nemocnice, kterým by měla procházet cyklostezka. Novými dominantami této části města by se měly stát dvě výškové budovy. Jedna je navržena u železničního nádraží, druhá u domu kultury.