Londýn – Nový konkurent American Expressu a Carlson Wagonlit Travelu ohlásil minulý týden svůj vznik v Londýně. Firma s názvem TQ3 Travel Solutions sdružuje australskou Maritz Travel Company, německou TUI Business Travel (Hapag–Lloyd/First Travel Management) a americkou Internet Travel Group. Všechny firmy poskytují služby v oblasti business travel, to znamená zajištění všech potřebných věcí pro služební cesty.
Lidé z American Expressu, které týdeník EURO oslovil v Londýně, se nástupu konkurence zatím příliš neobávají a její vstup na trh spíše vítají. Viceprezident pro Evropu Alan Coles uvedl, že TQ3 může přijít s novými řešeními, která obohatí celý sektor. „Zatím je však jejich strategie poměrně nejasná, takže nedokážu posoudit, co to přinese. Penny Woodová z konkurenční Carlson Wagonlit Travel reagovala na dotaz týdeníku EURO otázkou: „A co to jako má být, TQ3. Z něčeho takového strach mít ani nemůžeme.
Všechny společnosti, které podnikají v oblasti business travel, již dnes nabízejí své služby na globální úrovni. Reagují tak totiž na požadavky klientů, kteří podnikají celosvětově a chtějí se zbavit starostí se zajištěním služebních cest. V praxi to znamená, že mezinárodní společnost podepíše například s American Expressem globální kontrakt a služební cesty pak ve všech zemích pro tuto firmu bude zajišťovat American Express, případně vedení firmy doporučí svým lokálním manažerům, aby spolupracovali právě s touto firmou. Stejné možnosti chce nyní nabízet i TQ3.
Nová struktura TQ3 je založena na rozdělení aktivit mezi tři regiony: Ameriku, Evropu s Afrikou a Asii s Pacifikem. TQ3 Evropa se spojením všech business travel aktivit v regionu stává evropskou jedničkou s tržbami kolem šesti miliard dolarů. Souhrn tržeb TQ3 globálně činí devět miliard dolarů.