Jižní část pražského okruhu byla dnes oficiálně uvedena do provozu. Úsek mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1 je dlouhý 23 kilometrů a jeho výstavba přišla stát na více než 18 miliard korun.
Autor: Jakub Hněvkovský
Nová část okruhu propojuje dálniční tahy ze západu na východ republiky a je největší silniční stavbou v zemi. Nový okruh by mělo podle údajů Ředitelství silnic a dálnic denně využít až 70 tisíc řidičů, což výrazně uleví Jižní spojce a Barrandovskému mostu, kde za den projede zhruba 100 tisíc aut. Z části Jižní spojky by měla zcela zmizet těžká nákladní doprava.
Novostavba vede mezi Modleticemi a Slivencem, navazující sedmikilometrový úsek z 80. let do Třebonic Ředitelství silnic a dálnic kompletně zrekonstruovalo. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, D5, výpadovku na Písek a D1. Jihozápadní okruh je na dlouhou dobu posledním otevíraným úsekem velkého okruhu kolem Prahy. Kvůli nedostatku peněz a průtahům v územních řízeních nemohou řidiči v dohledné době počítat s pokračování okruhu do Běchovic ani s dokončením severní části u Suchdola. Celková délka okruhu má být 83 kilometrů, nyní je hotovo 40 kilometrů.