Menu Zavřít

Jonckers láká na neomezenou placenou dovolenou. Čerpat ji mohou i zaměstnanci v Brně

17. 2. 2020
Autor: Pixabay

Mezinárodní překladatelská firma Jonckers zavedla benefit „neomezené“ placené dovolené. Od března si budou moci zaměstnanci v sídle společnosti v Belgii – a nejpozději od konce června i v brněnské pobočce – vzít tolik dovolené, budou chtít. Každý blok dovolené může trvat maximálně čtrnáct dní.

„Líbí se nám to, samozřejmě,“ řekla webu Euro.cz jedna ze zaměstnankyň brněnské pobočky Jonckers, která si nepřála uvést své jméno. „Omezení to nemá žádné, jen se musíte domluvit se svým nadřízeným,“ dodala.

Belgická firma si od zavedení neomezené dovolené pro svých 172 zaměstnanců po celém světě slibuje především zvýšení produktivity. „První dopad spočívá v tom, že máme mnohem víc zájemců o práci,“ uvedl pro The Brussels Times generální ředitel firmy Jonckers Geo Janssens. Očekává, že zaměstnanci budou kvůli tomuto benefitu vstřícnější ke klientům a loajálnější k firmě. Firma také předpokládá, že zaměstnanci nebudou nikdy vyhořelí, protože budou pořád mít před sebou vidinu potenciálního volna. Na druhou stranu vzroste tlak i na zaměstnance, aby pracovali efektivněji a dovolenou si „zasloužili“.

V Česku začne novinka platit do konce června

„V lednu už jsme tento systém dovolené
implementovali v naší české kanceláři,“ dodal Janssens. Neomezenou
dovolenou si budou zaměstnanci brát v Belgii od března, v dalších
pobočkách v deseti zemích včetně Česka začne novinka platit do konce
června.

Překladatelská firma Jonckers věří, že se jim podaří
přilákat developery, kteří vyvíjejí překladatelský software založený na umělé
inteligenci. Takových lidí je nedostatek, a jsou na trhu velmi drazí (podle
Janssense často žádají až 400 tisíc eur ročně). „To si nemůžeme dovolit, ale
můžeme tyto žádané lidi přilákat novými benefity jako je tento,“ uvedl.

bitcoin školení listopad 24

Třebaže v západní
Evropě se už fenomén „neomezeného“ volna objevil (například v roce 2016
dostali neomezený počet dní dovolené zaměstnanci antverpské komunikační
agentury Marbles), v Česku se jedná o nový fenomén.

  • Našli jste v článku chybu?