Menu Zavřít

K české žalobě na Volkswagen kvůli dieselgate se přidalo dalších tisíc lidí

7. 9. 2018
Autor: čtk

Společnost Safe Diesel dnes podala k Městskému soudu v Praze 8 hromadnou žalobu na koncern Volkswagen za 1050 majitelů vozů, které byly vybavené softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Už dříve kvůli aféře dieselgate podala žalobu za 1375 majitelů dotčených aut.

Safe Diesel vymáhá za každého vlastníka vozu, který se připojí k žalobě, náhradu 220 tisíc korun. Celková žalovaná částka dosáhla téměř 550 milionů korun. Soud by mohl nařídit první jednání ještě do konce letošního roku. Koncern v tuzemsku zažaluje i další firma DieselGate, která uvádí, že se k ní připojilo přes 7000 vlastníků aut.

„Dnes jsme podali na Městský soud v Praze 8 žalobu za dalších 1050 klientů. Dotčení spotřebitelé se mohou prostřednictvím našich stránek i nadále přidávat k žalobě, doporučujeme ale, aby tak učinili ideálně do 18. září, poté se může část nároku promlčet,“ uvedl advokát František Honsa z kanceláře BBH, která bude poškozené spotřebitele před soudem zastupovat.


Testování nových vozů u VW drhne:

Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště. Uskladní tam auta

 Linka automobilky VW na Slovensku


Emisní skandál propukl před třemi lety, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září oznámila, že v automobilech koncernu Volkswagen objevila zařízení, které dokáže ovlivnit množství vypouštěných emisí. Daný software dokáže rozpoznat, že automobil prochází emisním testem, během kterého vypouštěné škodlivé látky automaticky sníží.

Celkově se problém dotkl 11 milionů aut, z toho 1,2 milionu škodovek. V Česku se týká asi 165 tisíc aut, ze dvou třetin značky Škoda.

V USA Volkswagen vyplatil majitelům dotčených vozů odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů. Majitelům také nabídl opravu či zpětný odkup jejich vozu. V Německu již koncern akceptoval pokutu ve výši jedné miliardy eur a odškodnění se domáhají stovky tisíc spotřebitelů v celé Evropě.

bitcoin_skoleni

Dále čtěte:

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

Dělníci v německé továrně firmy Daimler, ilustrační foto


  • Našli jste v článku chybu?