UPC
PRAHA (oh) – Přístroj za korunu, bezplatné volání ve vlastní síti a nižší paušální poplatek oproti tarifům Českého Telecomu. To jsou hlavní lákadla internetové telefonie, kterou začala minulý týden svým zákazníkům nabízet společnost UPC, provozovatel kabelové televize. Digitální telefonní služba plně srovnatelná s klasickým voláním přes pevnou linku je založena na přenosu hlasu přes internetovou síť, stejně jako například posílání e-mailů. Zákazník volá pomocí přístroje, který je od klasického „pevného“ telefonu takřka k nerozeznání, ale místo telefonní linky využívá digitální přípojku kabelové televize. Každý klient získá veřejné telefonní číslo pro příchozí i odchozí hovory, přičemž kvalita hovoru je shodná, či dokonce lepší než na běžné telefonní lince. Oproti menším provozovatelům internetové telefonie obsahují tarify UPC relativně vysoké paušální poplatky pohybující se od 220 do 330 korun s DPH. V rámci telefonní sítě UPC jsou hovory zdarma, za minutu volání na pevnou linku po celé zemi zaplatí zákazníci od 57 haléřů do 1,14 koruny podle časového pásma, v případě vyššího tarifu je volání na pevnou linku mimo špičku zdarma. „Uvedení digitální telefonní služby na český trh je vyvrcholením naší firemní strategie,“ říká generální ředitel UPC Václav Bartoň. „Věřím, že naše role v telekomunikačním segmentu rychle poroste. Na rozdíl od konkurentů nabízíme zákazníkům tři služby v jedné síti, levné telefonní přípojky, špičkový internet a rozsáhlou nabídku televizních programů,“ dodává Bartoň. UPC spustila telefonnii ve všech místech, kde již poskytuje své internetové služby. „Další modernizací sítě hodláme pokrytí zvyšovat tak, aby na konci letošního roku mělo ke službě přístup přes půl milionu domácností,“ tvrdí Bartoň. Druhý největší provozovatel kabelových sítí v Česku, společnost Karneval Media, již IP telefonii nabízí v rámci komerčního testu, na podzim letošního roku hodlá službu zpřístupnit pro asi 450 tisíc domácností v Čechách i na Moravě.