VYZKOUŠELI JSME - RENAULT MÉGANE CC - Prodejci Renaultu nabízejí od letošního jara novou verzi modelu Mégane CC, tedy křížence kupátka a kabrioletu. Zajímavá je skutečnost, že jde o nejlevnější kabrio střední třídy s pevnou střechou na trhu.
Renault Mégane patří už více než deset let k nejprodávanějším autům v Česku. Dvoudveřový kabriolet na bázi kupé vznikl na jeho platformě v roce 1997, druhá verze přišla na trh před šesti lety. Letošní model je tedy už třetí generací. Na trhu má konkurovat mimo jiné Volkswagenu Eos, Fordu Focus CC nebo Opelu Astra Twintop. Ceník francouzského kabrioletu začíná na 689 900 korunách, ale dovozce nedávno v akci slevil 120 tisíc korun. Pokud se zájemci podaří získat ještě dealerskou slevu, může mít velký kabriolet za zhruba půl milionu korun.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Mégane CC nemá podnikatelskou verzi, odpočet DPH není možný. Je to hobby vůz pro úspěšné majitele firem a živností, díky relativně nízké ceně a velkému kufru může sloužit jako druhé (nákupní) auto v rodině. Využijí jej také autopůjčovny.
Co nabídl náš testovací kus s turbodieselem 1,9 pod kapotou? Karoserii jsme ohodnotili jako elegantní, měla příjemné proporce a francouzsky futuristické tvary. Jedinou její nevýhodou byla vysoká záď, přes kterou jsme špatně viděli při couvání. Sezení vpředu bylo komfortní, s dostatkem prostoru pro nohy, na zadních sedadlech mohl sedět i dospělý člověk, přesto jsme je ohodnotili spíše jako nouzová. Při jízdě se staženou střechou nám dojem z otevřeného vozu kazily sloupky předního okna, protažené skoro až nad hlavy posádky. U kabrioletu má být nad hlavou modré nebe! Zase ale dovnitř při testu moc nefoukalo, aerodynamika karoserie je vynikající. Interiér kabria byl sportovně elegantní, nenabízel ale o mnoho více než běžný Mégane.
Bezvadné bylo elektronické stahování střechy. Stačilo stisknout knoflík na středovém panelu a kryt se za 20 sekund složil do kufru. To platilo i o jeho natahování, které nevyžadovalo žádné manuální zajištění zámků. Střecha prostě samočinně zapadla do sloupků předního okna, řidič si pak jen k jejímu lemu dotáhl okénka. Zavazadlový prostor měl velikost úctyhodných 490 litrů, takže po složení střechy v něm zbylo ještě 190 litrů na dvě nebo tři sportovní tašky.
TECHNICKÉ ÚDAJE
- *model - Renault Mégane CC 1,9 TDI typ vozu - čtyřmístný kabriolet motor - naftový turbodiesel objem válců - 1,9 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 213 km/hod zrychlení 0-100 - 9,6 sekundy spotřeba - 5,8 l/100 km kufr - 190/490 cena** - 774 900 Kč
A co vlastní jízda? Turbodiesel byl po nastartování tichý, rozjezd plynulý, s dobrým tahem odspodu. Na dálnici vůz uměl přes 200 kilometrů v hodině a stále zaručoval bezpečnou a komfortní jízdu. To platilo i o zatáčkách, rozdíl mezi jízdou bez střechy a se střechou tu nebyl znát. Při cestování s otevřeným vozem se ale z dveří řidiče ozývalo nepříjemné skřípání, zřejmě jak na dveře působily torzní tlaky. Také nás rozčilovala jedna drobnost – sponka bezpečnostního samonavíjecího pásu se často zasekávala mezi dveřmi a sedadlem. Jediným řešením bylo dveře opět otevřít a pás vyprostit. Spotřeba nafty se v našem testu pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů, což zhruba odpovídalo údaji výrobce.
Jaký je výsledek testu? Renault Mégane CC je příjemný kabriolet s elegantní karoserií a velkým kufrem. Zdobí ho i relativně nízká startovní cena mírně přes půl milionu korun.V této ceně je ale jen slabší benzinový motor 1,6, za testovaný turbodiesel se musí připlatit zhruba 95 tisíc korun.