Menu Zavřít

Kampaň pro EU nabírá obrátky

27. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Špidlův kabinet se rozhodl pro pozitivní motivaci občanů ANO v "evropské" podobě, tedy v zlaté a modré barvě, s unijními hvězdičkami - ty vytvářejí písmeno O. Tak vypadá logo kampaně pro EU, které v minulém týdnu schválila vláda. Úkolem kampaně je přesvědčit občany ČR, aby v chystaném referendu hlasovali pro náš vstup do EU.

Špidlův kabinet se rozhodl pro pozitivní motivaci občanů

ANO v „evropské“ podobě, tedy v zlaté a modré barvě, s unijními hvězdičkami - ty vytvářejí písmeno O. Tak vypadá logo kampaně pro EU, které v minulém týdnu schválila vláda. Úkolem kampaně je přesvědčit občany ČR, aby v chystaném referendu hlasovali pro náš vstup do EU.

bitcoin_skoleni

Špidlův kabinet se nakonec rozhodl pro kampaň v pozitivním duchu. Ministr zahraničních věcí Cyril Svoboda tento postup komentoval slovy: „Neexistuje ani politická strana, ani pozice ve vládě, která by říkala NE Evropské unii. Česká republika se nemůže tvářit vůči referendu o vstupu do EU neutrálně.“ Podle Jany Adamcové, ředitelky odboru komunikační strategie MZV, přijde nejviditelnější část kampaně (billboardy, TV a radiospoty, inzerce v tisku, distribuce propagačních materiálů přímo do poštovních schránek) na řadu až zhruba šest neděl před samotným hlasováním, nicméně četné aktivity už probíhají. Mj. k nim patří internetový server, jehož obsah mapuje všechny aspekty činnosti EU a problematiky jejích vztahů k členským státům. Zároveň už delší čas funguje telefonní info-linka, probíhají rovněž akce v regionech (na kampani se má podílet 17 Regionálních evropských informačních středisek), připravují se propagační materiály atd. Na celou kampaň je ze státních prostředků vyčleněno 200 mil. Kč. Z toho je přibližně pětina určena na prezentaci České republiky v EU, 80 % na financování všech ostatních nákladů, od provozních výdajů organizátorů až po nákup reklamního prostoru v médiích, což podle předběžných odhadů bude představovat největší položku (zhruba 80 mil. Kč). Kampaň je od svého počátku provázena kritikou zejména z řad profesionálů. Podle ředitelky Adamcové jde o kritiku neopodstatněnou: „To je prostě konkurenční boj - jde samozřejmě o velice prestižní zakázku. Někdy ale může být v pozadí kritických ohlasů i slabá informovanost. Týká se to i rozpočtu - žádná agentura nezíská 200 milionů, tato částka je rozdělena do řady zakázek. Hodně diskuzí vyvolala také osoba Ctirada Kaftana, který byl v minulosti spojen s agenturou TBWA (ta se stala dodavatelem grafického manuálu kampaně). Společnost Evropská integrace, kde v současnosti působí a s kterou spolupracujeme, ale nemá na výběr dodavatelů žádný vliv. Vypracovala pro nás základní marketingovou strategii a nyní se zabývá sháněním sponzorů pro regionální akce.“

Referendum o vstupu České republiky do EU se má konat 15. a 16. června tohoto roku, zúčastnit se ho může každý občan ČR, který v době konání referenda dovrší 18 let věku. Hlasovat se bude pouze na území ČR. Návrhy na umožnění hlasování i mimo území republiky vláda zamítla s poukazem na předpokládanou slabou účast a naopak vysoké náklady.

  • Našli jste v článku chybu?