Menu Zavřít

KAPESNÍ MANAŽER

24. 9. 2001
Autor: Euro.cz

Marketing

KL24

Nakladatelství Grada vydalo v edici Manažer na sklonku minulého roku příručku pro manažery od britských autorů Johna Coopera a Petera Lanea Marketingové plánování. Anglický originál Practical Marketing Planning vyšel už v roce 1997. Kniha je rozdělena na dvě nestejnorodé části: Proces marketingového plánování a Marketingový plánovač. První část je rozsáhlejší, představuje teorii prokládanou praktickými příklady. Od významu slova marketing se čtenář seznamuje s hrubými rysy externího a interního auditu, marketingového výzkumu, propagace a přechází až k cenové politice a péči o zákazníka. Druhá část knihy je plná příloh a sloužit může jako konkrétní návod na sestavení marketingového plánu. Obsahuje mnoho plánovacích formulářů a tabulek. Spíše než praktická příručka manažera by měl podtitul knihy znít praktická příručka budoucího manažera. Přestože mnoho manažerů začínalo v Čechách od píky, v současné době by už manažer bez elementárních znalostí o marketingu nemohl do firmy nastupovat. A právě elementární rysy marketingu kniha obsahuje. Proto je vhodná pro studenty vysokých škol ekonomického zaměření, rozsáhlou marketingovou bibli Philipa Kotlera však těžko vytlačí. Možná ji doplní - jako předkrm.

Cooper, John; Lane, Peter: Marketingové plánování. Praktická příručka pro manažera. Grada Publishing, Praha 1999. 230 stran.Cena 248 Kč.

  • Našli jste v článku chybu?