Společnost Kapsch vyzvala ministerstvo dopravy k novým jednáním s uchazeči o provoz mýta o jejich nabídkách a cenách. Podle firmy by tím stát mohl snížit cenu dosaženou v soutěži. V soutěži na provozovatele mýta po roce 2019 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,7 miliardy korun, téměř o 2,7 miliardy korun nižší, než byla v pořadí druhá nabídka Kapsche. Soutěž zkoumá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Provozovatel současného systému podal po skončení soutěže v srpnu novou nabídku za 10,5 miliardy korun. Podle Kapsche by ministerstvo mělo tendr znovu otevřít. Tzv. autoremedura umožňuje úřadům změnit své vlastní rozhodnutí, pokud ho shledá jako chybné.
Kapsch tvrdí, že tendr je špatný a bude zrušen ÚOHS. „Pokud je ale ministerstvo přesvědčeno o správnosti celého tendru, pak by mělo jako řádný hospodář využít vzniklý čas k otevření soutěžního dialogu s uchazeči o co největším snížení ceny,“ řekl šéf Kapsche Karel Feix.
Antimonopolní úřad nedávno zrušil své původní rozhodnutí, kterým nepravomocně soutěž zrušil. Úřad tak bude celou soutěž znovu zkoumat, přičemž ministerstvo nemůže podepsat smlouvu s vítězem tendru.
Nezištná nabídka? Kapsch nabízí Česku svůj mýtný systém. Je to pro vás výhodné, tvrdí
Dálniční známky 2019: Vše, co potřebujete vědět
ÚOHS ve svém prvním rozhodnutí v květnu vytkl ministerstvu dopravy způsob předávání zadávací dokumentace uchazečům a také nejasné stanovení rozšíření mýta o 900 kilometrů. V srpnu ovšem úřad své květnové rozhodnutí přehodnotil s tím, že je třeba posouzení celé věci ještě dopracovat.
Vítězná nabídka tendru zajišťovala desetiletý provoz mýta pomocí satelitní technologie. Dosud bylo mýto v Česku zajišťováno prostřednictvím mikrovlnných bran. Vedle vítězného konsorcia a Kapche byly dalšími uchazeči maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems.
O tendru na mýto dále čtěte: