Menu Zavřít

Karel Týc: Byty kupujte už v předprodeji

8. 8. 2011
Autor: profit

Předprodeje bytů mají podle  Karla Týce, managing partnera a člena představenstva M&K Development spoustu výhod, mezi které patří například větší výběr a možnosti individuálních úprav.

Foto: M&K

Proč si lidé kupují byty v předprodeji, když není stavba ještě dokončena?

Hlavním důvodem je velký výběr bytů na začátku prodeje a samozřejmě možnosti úprav bytů.  Zájemci jsou v dnešní době hodně poučeni a doba, kdy koupili cokoli, je dávno za námi. Co se týče času dokončení stavby, tak roční termín dostavby není tak dlouhá doba. Naopak tento čas řada klientů vítá. Mezitím si klient například vyřeší financování nebo prodej svého již nevyhovujícího bytu a není přitom pod žádným tlakem. Zkušený zájemce ví, že v dostavěném projektu si svůj byt pravděpodobně nevybere nebo mu nevyhovuje cena, případně dispozice bytu či výběr obkladů. V předprodeji může vše ovlivnit a ještě na to má dost času. Proto je předprodej bytů pro klienty více než výhodný. Všichni developeři prodávají tzv. z papíru, kdy ještě není stavba zahájena. Osobně si myslím, že tento způsob prodeje funguje již minimálně deset-dvanáct let. Pro některé zájemce je to ale pořád novinka. Kdo si myslí, že byt koupí až v okamžiku dokončení výstavby, mýlí se. To bohužel nefunguje, již ve fázi postavení hrubé stavby je většina bytů u nás prodána.

Jak dnes probíhá předprodej bytů?

Budu-li hovořit čistě za naši společnost, tak probíhá úspěšně. Podařilo se nám zaměřit na správnou cílovou skupinu, která poptává své nové bydlení ve větších bytech. Žádnou krizi na developerském trhu nepociťujeme, naopak počet zájemců o naše bydlení stále roste. Pokud klient zavítá do našeho prodejního centra, je již z jedné třetiny rozhodnutý o koupi bytu. Zbývající dvě třetiny jsou závislé na nás a našem přístupu k zájemci. S klienty zajdeme na místo výstavby a řádně je ovšem informujeme, abychom jim ulehčili rozhodování o budoucí investici v řádech milionů korun.

Jak je to s financováním koupě, hypotéky?

Připravili jsme pro klienty jasný a bezpečný způsob financování a zaplacení celé bytové jednotky. Transparentnost spočívá v tom, že klient v počátku hradí pouze 15% z celkové ceny a to na bezpečnostní vázaný účet v bance. Doplatek zaplatí až v okamžiku plnohodnotného dokončení zkolaudovaného bytu. Pokud klient zvolí financování například hypotékou, tak se s ním sejde náš hypoteční poradce a v rámci klientského servisu společně připraví možnosti financování. Dokonce se stává i jeho finančním poradcem, jelikož mu klient vkládá do rukou svoje plány na další životní období. Každý klient potřebuje něco jiného a hypotéku šitou na míru, proto jsme schopni i s klientem připravit nebo i upravit platební kalendář dle jeho potřeb a požadavků.

Kolik času stráví tedy klient předprodejem?

Předprodej a prodej samotný se týká vyčerpávajících otázek a odpovědí o projektu, o vytipovaném bytu podle požadavků zákazníka, a případné diskusi o úpravách bytu. Někomu stačí k definitivnímu rozhodnutí jedna schůzka, jiný zájemce nás navštíví i několikrát za sebou, protože chce prodiskutovat všechny své možnosti. Na schůzce s klientem, kde získá veškeré informace, strávíme obvykle jednu hodinu. Smlouvu k podpisu pak dostane každý zájemce předem, aby měl dostatek času například ke konzultaci se svým právním zástupcem.

CIF24

Jak důležitý je předprodej pro developery a jejich další práci?

Každý předprodej je důležitý z hlediska úspěšnosti, ale také z důvodu poptávky a výběru klientů. Jsme schopni podle toho i analyzovat přání zájemců, jejich reakce, co je nejvíc zajímá a jaké dispozice volí. A pokud je developer operativní, dá se změnit skoro vše a přizpůsobit se dalším požadavkům klientů. Je to takový test, který hodně developerovi napoví. A pokud je předprodej dobrý, je to známka toho, že developer pracoval dobře a správně. A často na předprodeji vydělají i klienti! Nejenom, že si vyberou své nové bydlení, ale například od nás každý klient obdrží nějaký dárek, voucher nebo finanční slevu.  

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).