Jak vnímají pracovní trh a svoje budoucí uplatnění mladí, zjišťovala vloni agentura YouGov ve spolupráci s vodafone Group. Mezi dotazovanými byli i Češi ve věku 18 až 24 let. Průzkum ukázal, že nejen osnovy vzdělávání, ale i kariérní poradenství často nestíhá držet krok s rychlým vývojem společnosti a ekonomiky. Až 43 procent respondentů v průzkumu od YouGov v Česku uvedlo, že se jim v minulosti nedostalo žádného kariérního poradenství. skoro třetina dotázaných těchto služeb využila, ale nemá pocit, že byly dostatečné pro jejich rozhodnutí, jakým směrem se vydat.
Čtvrtina mladých Čechů v průzkumu pro vodafone také uvedla, že má vážné obavy, jestli si dokáže najít uplatnění v digitální ekonomice.
a protože se v mnoha zemích, Česko je mezi nimi, online dovednosti žáků dostatečně nevyužívají, přichází soukromá sféra s alternativními nápady. například vodafone vymyslel aplikaci Future job finder (vyhledávač práce budoucnosti), která se zaměřuje na mladého člověka komplexně, s jeho zálibami, preferencemi a chováním v reálném i online světě. Aplikace za pomoci řady otázek vyhodnotí, jaká profesní zaměření by pro zájemce mohla být ideální a nakolik splňuje obvyklé požadavky pro dané zaměstnání. součástí aplikace jsou i mobilní kurzy a obsáhlá databáze volných pracovních pozic pro konkrétního uživatele jak na lokálním trhu, tak i v zahraničí. •