Sektoru luxusního zboží se v posledních pěti letech daří. S&P Global Luxury Index přidal za dané období 95 procent ve srovnání s S&P 500, jenž zhodnotil o 35 procent. Poptávka po luxusním zboží dlouhodobě roste, přičemž se předpokládá, že se do roku 2025 více než ztrojnásobí.
Trend nezmění ani současné zpomalení Číny, od níž se čeká, že k celkovému růstu poptávky přispěje nadpolovičně. Do budoucna místo exportu a investic potáhne čínskou ekonomiku domácí spotřeba formující se střední třídy, jež ovlivní i sektor luxusního zboží.
V hodinářství je pro nás favoritem Swatch. Svým portfoliem luxusních značek (Omega, Blancpain či Longines) pokrývá celou šíři rychle rostoucího trhu. Švýcarské hodinky jsou přitom zbožím s omezenou nabídkou, jelikož alespoň 50 procent součástek musí být domácí výroby. Společnost, jež nedávno koupila šperkařství Harry Winston, očekává silný růst v druhé půli letošního roku a její valuace patří v sektoru luxusního zboží k lákavějším.
Toto odvětví dlouhodobě prochází konsolidací, kdy velcí hráči jako LVMH přidávají do svých portfolií další značky. To ukázala i nedávná akvizice společnosti Loro Piana za 2,6 miliardy dolarů. Kupci obvykle platí za akvírované firmy cenu vysoko nad trhem a vytvářejí příležitosti pro investory, kteří umí odhadnout budoucí akviziční cíle. Jedním z nich je pro nás italský výrobce bot Salvatore Ferragamo, který se již v očekávání převzetí obchoduje za 30násobek čistého zisku.
Dalším zajímavým cílem je italská společnost Brunnello Cucinelli nebo britská skupina Burberry. Dlouhodobý prim ale hraje Hugo Boss vlastněný private equity skupinou Permira. Zde je nutné dát pozor na možnou sekundární veřejnou nabídku akcií.
Autorka je zakladatelkou Verdi Capital
Čtěte také:
Bojíte se poklesu? Obranou mohou být luxusní zboží a potraviny