(EURO 5/2002)
Vážení,
musím reagovat na článek týkající se dálnice D 47, zejména na informace, že Ostrava dálnici nepotřebuje z důvodu nadbytečnosti. Souhlasím s názorem, že přímé zadání zakázky soukromému investorovi se může zdát neefektivní a podivné, ale nedívejme se pouze na nákladovou stránku projektu. Severní Morava dálnici potřebuje. Zabýváte se ekonomickou stránkou, ale jel z Vás už někdo do Ostravy? Silnice R 48 je v určitých úsecích silnicí smrti a silnice, na kterou z R 48 sjíždíte, abyste se do Ostravy dostali (směr Mošnov), lze přirovnat k polní cestě. Zmiňované silnice jsou kapacitně nedostačující a potenciálním investorům tato dálnice chybí. Silnice R 48 obsluhuje jinou oblast, a do Ostravy tak nevede žádná přímá rychlostní komunikace. Musím říct, že v tomto případě se jedná ze strany odpůrců opravdu o takzvaný „pragocentrismus“. To, že si v Praze stavíte obchvaty, dálnice k letišti, Vám nevadí, a ještě byste si k letišti chtěli postavit rychlodráhu, popřípadě metro. Severní Morava má právo na kvalitní dopravní infrastrukturu, zejména na dálnici a upřímně řečeno je mi jedno, kolik to bude stát. Nezapomeňte, že Ostrava je třetí největší město, kraj je nejlidnatější a vyprodukuje druhý největší HDP - tato oblast si dálnici zaslouží.
Jan Králík
(moravak@centrum.cz)