Jubilejní desátý ročník mediální kampaně 30 dní pro neziskový sektor, která každoročně zviditelňuje práci neziskových organizací na veřejnosti a vyzývá k jejich podpoře, odstartoval na počátku října. Letošní motto kampaně, které chce motivovat lidi k dárcovství, zní Každý může být hrdinou. Kampaň organizuje Informační centrum neziskových organizací (ICN). V jejím rámci bude poprvé na www.neziskovky.cz představen katalog neziskových organizací. „Lidé si díky katalogu mohou snadno vyhledat ve svém okolí neziskovku, kterou potřebují, například takovou, která pečuje o seniory či poskytuje pomoc rodinám s hendikepovaným dítětem a podobně. Pro neziskové organizace je to zase prospěšný nástroj k propagaci jejich práce. A firmy si tu mohou snadno najít partnery, se kterými chtějí spolupracovat,“ říká ředitel ICN Marek Šedivý.
Kromě katalogu nabízejí webové stránky daňový kalkulátor připravený ve spolupráci s auditorskou společností PricewaterhouseCoopers. S jeho pomocí si lidé i firmy mohou spočítat výši ideálního ročního finančního daru neziskové organizaci podle výše svých příjmů, a to s ohledem na optimalizaci daňového základu.