Menu Zavřít

Každý třetí z Božkova

4. 4. 2002
Autor: Euro.cz

Stock Plzeň

PLZEŇ (rů) – Největší domácí výrobce lihovin, společnost Stock Plzeň-Božkov zvýšila v loňském roce prodej lihovin o 900 tisíc litrů. Generální ředitel Martin Petrášek to označil za velký úspěch, protože v Česku spotřeba těchto nápojů již druhým rokem stagnuje. Firma zvedla svůj podíl na domácím trhu zhruba na 33 procent. „Každý třetí panák je z Božkova,“ komentuje tento výsledek Petrášek. Stock Plzeň loni prodal 26 milionů litrů lihovin a dosáhl čistého zisku 366 milionů korun. Na spotřební dani odvedl do státní pokladny zhruba čtyři miliardy korun. Největším trumfem firmy jsou hořké bylinné likéry Fernet Stock a Fernet Stock Citrus, které představují 65 procent celkové produkce. Petráška těší rovněž renesance zájmu o tuzemský rum, jehož prodej se v loňském roce zvýšil o čtvrtinu a letos o šedesát procent. Stock připisuje tento zájem kampani proti černým prodejům lihovin a informacím o odchodu značky z domácí scény. Klasický tuzemský rum vyráběný z řepné melasy se od příštího roku nesmí podle pravidel Evropské unie označovat jako RUM, protože tato značka náleží jen výrobkům z cukrové třtiny. Tuzemští producentu rumu se proto dohodli, že budou používat název Tuzemák a novou značku si již společně zaregistrovali.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).