Prodej luxusních automobilů Mercedes-Benz v loňském roce poprvé za více než desetiletí překonal odbyt konkurenčních vozů značky BMW. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti BMW a koncernu Daimler, který je výrobcem vozů Mercedes-Benz.
Prodej automobilů Mercedes-Benz loni stoupl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej vozů značky BMW se zvýšil pouze o pět procent na 2,003 milionu.
Celkový prodej automobilky BMW však po zahrnutí značek Mini a Rolls-Royce dosáhl 2,37 milionu vozů, kdežto Daimler loni prodal pouze 2,23 milionu vozů Mercedes-Benz a Mini.
Obě konkurenční firmy si tak nyní nárokují titul jedničky na trhu s luxusními automobily. „BMW zůstává vedoucí světovou firmou v oblasti luxusních vozů,“ píše BMW ve své zprávě. „Vyšplhali jsme se do čela luxusního segmentu,“ tvrdí zase šéf Daimleru Dieter Zetsche.