Menu Zavřít

Když CSR není jen nudné čtení

3. 12. 2018
Autor: Euro.cz

Zaměstnanci banky letos darovali 44 litrů krve, najezdili na kole přes 51 tisíc kilometrů a dvakrát jsme společně uklízeli Česko, hodnotí dobrovolnické aktivity Kateřina Šušáková, ředitelka divize Komunikace Komerční banky

Před rozhovorem s ředitelkou divize Komunikace Komerční banky Kateřinou Šušákovou jsem si pročetl zprávu o společenské odpovědnosti této banky za minulý rok. Report má 25 stránek a v žádném případě nejde o nudné čtení. Asi byste nečekali, že se zde dočtete například o litrech krve, paliativní péči nebo útocích hackerů. Ale pojďme se na to zeptat přímo Kateřiny Šušákové.

* » Co pro vás v oblasti CSR hraje primární roli?

Pro mě je zásadní, že v případě Komerční banky není společenská odpovědnost o tom, že jsme velká banka, tak něco v CSR uděláme a v příslušné kolonce si jen odškrtneme, že jsme to udělali, a napíšeme o tom ve výroční zprávě. Největší radost mám z aktivního a dobrovolného zapojení našich zaměstnanců do projektů CSR, tedy zaměstnanců celé Skupiny KB. Mám také radost z toho, že vidím konkrétní lidi, kterým jsme pomohli, že za námi jsou viditelné ekologické aktivity, které pomáhají životnímu prostředí v naší zemi, že chráníme naše klienty, že podporujeme děti nejen ve finanční gramotnosti, ale také v jejich vnímání kultury a umění atd. Tak ráda bych vyjmenovala, co všechno děláme, ale bohužel v tomto rozhovoru na to nemáme prostor.

* » Myslíte si, že v zapojování svých zaměstnanců patří Komerční banka mezi výjimky v ČR?

Na to nedokážu odpovědět. Pro mě je zásadní, že zaměstnanci Komerční banky jsou skutečně aktivní. Pro příklad uvedu několik konkrétních výsledků. Kromě dobrovolného zapojení do našich CSR aktivit jsme například darovali 44 litrů krve, najezdili cestou do práce na kole 51 034 km, tedy více než jednou objeli po rovníku celou zeměkouli, letos jsme dokonce dvakrát společně uklízeli Česko, vybrali mezi sebou při snídaních pro Nadaci KB Jistota od roku 2015 více než milion korun nebo vytěžili 70 gramů zlata a téměř půl kilogramu stříbra.

* » Počkejte! Komerční banka má nějaké doly?

Ne, samozřejmě nemá. Je to ale zajímavá ukázka toho, co všechno naši zaměstnanci podnikají, byť jde o společný projekt s firmou Ramobil z roku 2016. Zaměstnanci mezi sebou vybrali 1800 kusů starých mobilních telefonů, ze kterých lze recyklací získat toto množství drahých kovů. Pro mě byla překvapující informace, že recyklací pouhé stovky kusů mobilních telefonů dosáhneme úspory 967 km ujetých v osobním automobilu, 2990 litrů pitné vody nebo 159 kg ekvivalentu oxidu uhličitého. To už stojí za to.

* » Zaujala mě i ta snídaně. Jak to funguje a pro koho jsou vybrané peníze určeny?

Snídaně pro Nadaci KB Jistota je již tradiční, velmi úspěšnou a oblíbenou aktivitou. Zaměstnanci Skupiny KB připraví snídani z vlastních zdrojů pro své kolegy. Ti si jejich výrobky zakoupí a celý výtěžek se poskytne Nadaci KB Jistota. Aktivita našich zaměstnanců je skutečně veliká. Naposledy jsme skládali v rámci již tradičního podzimního Týdne s nadací jeřáby, tedy přesně řečeno origami v podobě jeřábů. Poskládali jsme více než tři tisíce skládaček. Za tuto aktivitu jsme předali 50 tisíc korun Ludvíku Hessovi, zakladateli babyboxů, k podpoře jeho dalších aktivit.

* » Asi nejviditelnějším projektem Komerční banky v oblasti CSR je už zmíněná Nadace KB Jistota. Čemu se věnuje?

Nadace KB Jistota patří mezi nejvýznamnější charitativní organizace v ČR. Za svoji více než 20letou historii podpořila řadu charitativních projektů, ale i jednotlivců.

Aktivity nadace jsou široké a jsou postaveny na pěti základních pilířích – raná péče, pomoc sociálně hendikepovaným dětem a dospívajícím, pomoc zdravotně hendikepovaným dospělým, péče o seniory a hospicová a paliativní péče. Přispívá také na projekty neziskových organizací, jež pomáhají lidem překonávat jejich zdravotní nebo sociální znevýhodnění.

Nadace se již více než dvě desítky let podílí na zlepšení kvality života lidí s různým hendikepem v průběhu celého jejich života.

Chtěla bych se ještě několika slovy zmínit o podpoře paliativní péče, která je v České republice hodně aktuálním tématem. Čtyři pětiny občanů ČR si přejí ukončit svůj život doma. Bohužel realita je přesně opačná. Paliativní péče je cestou, jak tyto statistiky zvrátit a umožnit nevyléčitelně nemocným lidem důstojný odchod ze světa v kruhu svých blízkých. Chceme tyto pozitivní změny v naší společnosti urychlit, proto se aktivně zapojujeme prostřednictvím nadace do projektů zaměřených právě na paliativní péči.

* » Komerční banka je aktivní i v podpoře umění. Jaký projekt je pro vás v této oblasti „srdeční“ záležitostí?

Komerční banka je dlouholetým partnerem Národní galerie Praha. Vnímám jako důležité podporovat volný přístup ke kultuře zejména u mladých lidí a umožňovat jim, aby si vytvářeli názor i na základě dojmů získaných prohlídkou kvalitního umění a příběhů, které vznik těchto děl provázely. V řadě míst západní Evropy jde již o běžnou praxi. Proto ve spolupráci s Národní galerií Praha mají již od roku 2015 díky nám děti, mládež a studenti bezplatný vstup do všech stálých expozic této galerie.

* » Ve výroční zprávě k CSR za rok 2017 jsem se dočetl, že jste zabránili téměř deseti tisícům hackerských útoků na počítače vašich klientů?

Nejde jenom o počítače, ale i mobilní telefony. Poměrně často se v médiích objevují informace, že ta a ta banka varuje své klienty před útokem hackerů na jejich přihlašovací údaje do internetového nebo mobilního bankovnictví. My jsme se od reaktivního informování klientů posunuli o několik kroků dále. Zakoupili jsme totiž specializovaný bezpečnostní software pro naše klienty. Jsme jedinou bankou v České republice, která kromě osvěty přistoupila i k proaktivní bezplatné ochraně počítačů a mobilních telefonů na straně našich klientů. Nešlo o naši povinnost, ale naplňování naší filozofie v přístupu k našim klientům. Pozitivní výsledky, kterých jsme v této oblasti dosáhli, potvrzují, že jsme opět zvolili tu správnou průkopnickou cestu. Minimálně pro naše klienty je svět zase o něco bezpečnější.

* » Chtěla byste závěrem ještě něco doplnit?

V minulosti jsme vždy před Vánocemi dávali drobné dárky našim nejvýznamnějším klientům, letos jsme se rozhodli klientům namísto dárků předat pouze vánoční přání a všechny ušetřené peníze věnovat na charitu.

Mám radost, když vidím konkrétní lidi, kterým jsme pomohli. Že jsou viditelné ekologické aktivity, které pomáhají životnímu prostředí v naší zemi. Že chráníme naše klienty. Že podporujeme děti nejen ve finanční gramotnosti, ale také v jejich vnímání kultury a umění.

bitcoin_skoleni

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?