MHD Pražský magistrát se bude snažit změnit podmínky, za kterých v Praze spravuje městský mobiliář reklamní společnost JCDecaux. Když se antimonopolní úřad v rámci šetření dotázal radnice na podrobnosti kontroverzního kontraktu s touto firmou, primátorka Adriana Krnáčová v podstatě požádala úřad o radu, jak se ze smlouvy vyvázat. Město Praha ovšem není jediné, kdo má se společností JCDecaux poněkud zvláštní kontrakt na pronájem reklamních ploch. Firma Rencar, ve které drží JCDecaux 72 procent a 28 procent vlastní pražský dopravní podnik (DPP), má na základě smlouvy z roku 1997 až do roku 2031 výhradní právo na reklamní plochy v celé pražské MHD. Dodatek ke smlouvě pražského dopravního podniku se společností Rencar z října roku 2013 navíc opravňuje tuto firmu provozovat digitalizované nosiče bez zaručené částky nájemného. To má činit dvacet procent z čistého zisku. Ve stanici metra Národní třída dodatek přímo stanoví, že se nájemné do roku 2018 rovná nule. „Společnost Rencar investovala do tohoto projektu vlastní finanční prostředky bez finanční participace dopravního podniku,“ říká k nule mluvčí DPP Jiří Štábl. Dodává, že podnik pracuje na tom, aby podmínky smlouvy, z níž má DPP asi 50 milionů ročně, vylepšil.
Když digitalizaci, tak zadarmo
25. 5. 2015