internet
Jakou cenu může mít osmnáct měsíců existující firma se třinácti zaměstnanci, žádnými tržbami a neexistujícím byznysplánem? Podle všeho miliardu amerických dolarů. Tolik totiž zaplatil Facebook Marka Zuckerberga za akvizici Instagramu, jehož mobilní aplikace slouží k fotografování a sdílení obrázků s ostatními uživateli v síti. Podle odhadů si tak její osmadvacetiletý zakladatel a šéf Kevin Systrom přišel během chvilky na 400 milionů dolarů, druhý ze spoluzakladatelů Mike Krieger na 100 milionů. Dalších 100 milionů dolarů si v akciích rozdělí zbylých jedenáct zaměstnanců, i když u společnosti strávili jen pár týdnů. Facebook si takovou cenu může dovolit. Před jeho očekávaným vstupem na burzu, který by měl společnost ocenit na 100 miliard dolarů, se procento z této hodnoty nezdá nijak vysoké. Někteří analytici ale na příkladu takto vysokých částek varují, že se blíží prasknutí další internetové bubliny. Jiní tvrdí, že Facebook koupil Instagram právě proto, aby povzbudil potenciální investory, kteří o nákupu akcií z IPO ještě váhají. Problém Facebooku je totiž v tom, že ač má na miliardu uživatelů, jeho stávající aplikace pro mobily zdaleka není tak populární a propracovaná a má zároveň složitější možnosti pro sdílení fotografií. A pokud čerstvé zbohatlíky nepřestane bavit práce, získává Zuckerbergovo impérium také alespoň nějakou naději na konkurování firmě Apple, u které se očekávají novinky právě v oblasti, v níž má tým Instagramu dobře zúročené zkušenosti.