Neznalost problematiky potvrdila také zajímavost z průběhu průzkumu. Někteří studenti a studentky, ač tvrdili, že pojem znají, ho nedokázali samostatně popsat a svou odpověď pouze kopírovali z internetu.
Na zmíněném průzkumu je alarmující ještě jedno zjištění, podle kterého o termínu Průmysl 4.0 neslyšelo třicet procent manažerů a majitelů českých průmyslových firem. Což je s ohledem na skutečnost, že je Česko tradiční průmyslová země, opravdu velké překvapení.
O tom, že týdeník Euro považuje příchod Průmyslu 4.0 skutečně za důležitou událost, která ovlivní další vývoj ekonomiky, svědčí nejen to, že se tématu pravidelně věnuje na svých stránkách, ale také to, že společně s Euro Hub pořádá konferenci pod názvem Průmysl a nové technologie, která se uskuteční 4. dubna. Na konferenci se bude probírat několik důležitých a zajímavých témat, mimo jiné Umělá inteligence a robotizace, Softwarová digitalizace. O úspěšném rozvoji rozhodne i bezproblémový přístup firem a obyvatel k vysokorychlostnímu internetu, i o tomto tématu se bude na konferenci týdeníku Euro diskutovat, stejně tak i o nových technologiích a inovacích v retailu. Na konferenci vystoupí mimo jiné Jiří Pavlík, senior manager společnosti Deloitte, Andrea Gontkovičová, ředitelka komerčního vývoje koncernu Philip Morris, Pavel Mikoška, viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, a mnoho dalších řečníků z řad firemního sektoru a státní správy. •