Kia omladila svůj prodejní hit ze slovenské Žiliny, model střední třídy cee’d. Vůz, který cenově začíná na 219 980 korunách, dostal dravější image a nový motor.
Autor: Kia
Výroba cee’du začala v Žilině 1. prosince 2006. Za uplynulé tři roky si model vybudoval v Evropě slušné renomé a zaznamenal prodejní úspěchy. V dlouhodobém testu na 100 tisíc kilometrů, který provedla redakce německého Auto Bildu, dokonce auto skončilo lépe než Škoda Octavia. Na konci loňského roku designéři cee’d omladili. Kromě vzhledu auto dostalo nový turbodiesel. Profit tuto novinku vyzkoušel v redakčním testu, měli jsme krátkou verzi se systémem ISG, který automaticky vypínal motor při zastavení.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Kia ceed 1,6 CDRi Comfort ISG typ vozu - pětidveřový hatchback motor - vznětový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 85 kilowattů max. rychlost - 188 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,5 sekundy spotřeba - 6,1 l/100 km kufr - 340/1751 litrů cena - 414 980 Kč |
Náš cee’d se od předchůdce lišil hlavně novým řešením přední části, která má podobu takzvané tygří masky. Karoserie je osazena delšími nárazníky. V kabině jsme našli nový volant, červené podsvícení přístrojové desky, dvouzónovou klimatizaci a nový audiosystém. Užitečný byl takzvaný trojblik, tedy nově přidaná funkce páčky blinkru pro krátkou signalizaci. Interiér měl také elegantnější obložení. Jinak to ale byl ten starý cee’d se stejnou palubní deskou a mohutnými zadními sloupky, které vadí řidiči ve výhledu při couvání.
Výraznější dojem než design na nás udělal nový turbodiesel 1,6 CRDi, který používá nejnovější generaci vstřikování common-rail a variabilní geometrii turbodmychadla. Je spřažen se šestirychlostní převodovkou, nebere moc nafty a má podle našeho názoru kultivovaný chod s výborným zátahem odspodu. Podvozek se nám zdál měkčeji naladěn než u předchůdce, zřejmě mu pomohla úprava tlumičů. Systém ISG fungoval i ve studeném únorovém počasí bezvadně.
Za silnou stránku vozu považujeme také sedmiletou záruku i základní výbavu zahrnující například centrální zamykání, autorádio s CD, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu a šest airbagů. Nový cee’d jsme vyhodnotili jako elegantnější než jeho předchůdce, pomohl mu hlavně nový motor. Ale pozor, zatímco nejlevnější benzinová verze vyjde na 219 980 korun, námi doporučený diesel začíná na 384 980 korunách. Za systém ISG připlatí zájemce dalších 7000 korun.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Nový cee’d je relativně velké a dobře vypadající auto za relativně malou cenu, kterou podtrhuje sedmiletá záruka. Omlazení vozu pomohlo, stejně jako nový turbodiesel. Krátká verze má ale poměrně malý kufr, pro podnikání doporučujeme spíše kombíka. |