Menu Zavřít

KIA Opirus

5. 5. 2003
Autor: Euro.cz

Auto - reprezentaceKIA je značka, která o své prestižní etablování na zdejším trhu teprve bojuje. Vážnost svého zájmu, aby byla brána seriózně, projevila na ženevském autosalonu luxusním modelem Opirus.Dva roky práce a 170 milionů dolarů už stálo korejskou automobilku rozhodnutí pokusit se o vstup do středního luxusu.

Auto - reprezentace

bitcoin_skoleni

KIA je značka, která o své prestižní etablování na zdejším trhu teprve bojuje. Vážnost svého zájmu, aby byla brána seriózně, projevila na ženevském autosalonu luxusním modelem Opirus.

Dva roky práce a 170 milionů dolarů už stálo korejskou automobilku rozhodnutí pokusit se o vstup do středního luxusu. Chce jako konkurenty atakovat Peugeot 607 nebo Nissan maxima. Dosud byla KIA vnímána jako producent cenově dostupných promyšlených malých vozů. Nyní přišla továrna s vozem, jehož už čelní maska napovídá, že žije jistým obdivem k liniím a úrovni mercedesu. Optimizmus výrobci přitom nijak moc neschází - počítá až do roku 2006 s produkcí 35 tisíc těchto vozů ročně. A potom produkci dokonce zdvojnásobí. Hodně pozornosti si zaslouží vnitřek nového vozu - volant pečlivě potažený jemnou kůží a s dřevěným doplňkem nese výrazný chromovaný symbol výrobce, plně digitální je vnitřní klimatizace a osmireproduktorový soundsystém má celkový výkon 270 wattů. KIA bude i přes svou nespornou kvalitu zpočátku vůz tak trochu pro odvážné. Přítomnost této značky nepatří zatím do portfolia sebevědomí prosperujících společností. Není ale vyloučeno, že ukáže-li se Opirus jako kvalitní vůz, přijmou ho ony maximy a šestsetsedmy mezi sebe.

  • Našli jste v článku chybu?