Brněnská společnost Kiwi.com podnikatele Olivera Dlouhého, která se zabývá vyhledáváním letenek, uzavřela partnerství se španělským vyhledávačem Amadeus. Vzniknout tak má platforma, která nabídne až tři čtvrtě milionu nových kombinací letů, uvedl to deník E15. Spolupráce by také měla vést ke zlevnění letenek, v některých případech až o polovinu, tvrdí firma.
Spolupráce obou firem by měla u Kiwi.com zlepšit vyhledávané výsledky. Napomoci tomu má velký objem dat, se kterým Amadeus pracuje.
Podle analytika ze společnosti C-Corpfin Petra Kováče Kiwi propojuje letecké společnosti, které přímo nespolupracuji při prodeji letenek, takže pokles jejich ceny je těžko odhadnutelný. „Propojení s Amadeem jako rezervačním systémem je ale velmi zajímavá kombinace. Má dlouholeté zkušenosti a obrovské množství dat, se kterými dokáže Kiwi pomocí svých algoritmů velmi dobře naložit,“ řekl E15 Kováč.
Jen tak se v práci zhoupnout… Podívejte se na kanceláře, kde úřaduje český Zuckerberg
„Partnerství je pro nás významným milníkem a posouvá nás opět dále,“ uvedl zakladatel Kiwi.com Oliver Dlouhý. E15 Dlouhý řekl, že spolupráce se společností Amadeus není náhodná, poukázal především na třicetileté zkušenosti španělské skupiny.
Brněnský prodejce letenek Kiwi.com, který fungoval v minulosti pod názvem Skypicker, loni utržil přes osm miliard korun. Za rok firma vyrostla čtyřnásobně. V rychlé expanzi chce společnost pokračovat.
Přečtěte si, jak se zrodil úspěch Kiwi.com: