Brněnský vyhledávač a prodejce letenek Kiwi.com míří mezi největší brněnské zaměstnavatele
Někdejší brněnský startup Skypicker, dnes Kiwi.com, neustále roste. Firma založená 29letým Oliverem Dlouhým, ikonou české startupové scény, loni zaměstnala stovky nových lidí. Většina z nich má na starost zákaznickou podporu po celém světě. V Kiwi.com pracují od loňska i desítky nových vývojářů. Ti neustále vylepšují jedinečný algoritmus kombinující lety různých společností.
Díky němu má teď společnost až osmimiliardové tržby.
Letos počet zaměstnanců v brněnské centrále firmy zcela jistě překročí tisícovku, uvedla na HR konferenci týdeníku Euro s názvem Kdo bude pracovat? personální ředitelka Kiwi.com Kateřina Gábová.
„Plánujeme letos přijmout stovky nových zaměstnanců do zákaznické podpory, kde na konci loňského roku pracovalo už přes 600 lidí. Chceme také až zdvojnásobit počet našich vývojářů, jichž teď zaměstnáváme 70,“ nechala se slyšet Gábová.
Ve 40 procentech případů společnost nabírá nové lidi na doporučení svých stávajících zaměstnanců. Jen v 15 procentech spoléhá na pracovní portály a v osmi procentech na personální agentury. Velmi obtížné je získat zejména kvalitní vývojáře.
Většinou se to daří prostřednictvím doporučení, pořádání vývojářských konferencí a také přes komunitní vývojářské skupiny.
Pobočka v Pacifiku
Společnost se stále více spoléhá na zaměstnance ze zahraničí, které Brno jako rozvíjející se kulturní metropole přitahuje. „Doporučují si nás mezi sebou. Už teď je více než polovina uchazečů o zaměstnání u nás z ciziny,“ upřesnila Gábová. Naopak je stále těžší získat absolventy českých univerzit, a to dokonce z humanitních oborů. I ti totiž často pracují ve firmách už během studií.
Společnost Kiwi.com také na konci loňského roku otevřela své druhé zahraniční centrum, tentokrát na tichomořském ostrově Fidži. Cílem je zejména obsloužit zákazníky v jiných časových pásmech tak, aby v Brně nemuselo tolik lidí pracovat v noci. Už zhruba rok a půl zaměstnává Kiwi.com rovněž lidi na Ukrajině. Obě centra provozuje lokální partner, který brněnskému startupu shání místní zaměstnance.
Unikátní algoritmus, který stojí za úspěchem Kiwi.com, kombinuje lety nízkonákladových společností a velkých aerolinek.
Ty spolu většinou nespolupracují, ale kombinací jejich letenek lze dosáhnout významné úspory zejména na dlouhých letech.
Kiwi.com postupně rozvinula i svou garanční politiku. S každou koupenou kombinací letenek přes brněnský vyhledávač získá zákazník záruku, že odletí, i když bude původní let zrušen nebo zpožděn. Kiwi.
com mu zajistí náhradní let. Pokud to není možné, zákazník obdrží své peníze zpět. Zákaznickou podporu firma poskytuje v 17 jazycích. V loňském roce firma Kiwi.com obsloužila už 1,5 milionu zákazníků, což znamená 300procentní nárůst oproti předcházejícímu roku.
Společnost se stále více spoléhá na zaměstnance ze zahraničí, které Brno jako rozvíjející se kulturní metropole přitahuje.
O autorovi| Jan Novotný, novotnyj@mf.cz