Český Telecom
PRAHA – Způsob placení za pevné telekomunikační služby se opět přibližuje modelu již známého ze služeb mobilních. Zúčtovací období bude sice nadále měsíční, ale nebude se krýt s kalendářním měsícem.
Dominantní operátor, Český Telecom, zavádí od července čtyři zúčtovací období místo dosavadního jednoho. Oproti nynějším zhruba čtyřem milionům účtů, které se zpracovávaly naráz, bude odesílat podnikům a domácnostem čtyřikrát po milionu účtů. To má telekomunikační firmě umožnit zrychlení a zkvalitnění služeb. Zákazníci budou rozděleni do čtyř skupin s odlišným (posunutým) zúčtovacím obdobím, v závislosti na regionu, způsobu platby a typu stanice. Mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha zdůrazňuje, že pro uživatele z toho nevyplývají žádné povinnosti, protože vše bude provedeno automaticky. Stejně tak úprava nijak neovlivní ceny.
V praxi to bude znamenat, že zákazníci nejprve zaplatí úměrnou částku za jedno zkrácené zúčtovací období (například od 1. 7. do 24. 7.). Následně už budou platit za období od 25. 7. do 24. 8., přičemž tento cyklus (25 až 24) pro ně zůstane zachován.