BEOGRAD (srb) - Čeští podnikatelé se konečně prosadili ve válkou zničené Jugoslávii. Skupina byznysmenů kolem Miroslava Šloufa zprivatizovala v srbském lázeňském městě Arandjelovac (osmdesát kilometrů jižně od Bělehradu) místní stáčírnu přírodní minerální vody. „Naše firma Slávia Consulting působí na Balkáně už několik měsíců a zvažovala celou řadu investičních příležitostí. Nakonec jsme vsadili na obyčejnou vodu, protože letošní celoevropská tropická vedra naznačila, že tento tržní segment skrývá velký růstový potenciál. Vždyť podle některých vědeckých teorií se příští války mají vést právě o zdroje pitné vody,“ osvětluje Šlouf svůj byznysplán. Neoficiální verze je ale poněkud prozaičtější: „Chtěli tam pálit rakiji, ale zkušební destilace skončila takovým fiaskem, že vypít toho patoku víc jak litr, tak potřebujete k ruce bílou hůl a vlčáka,“ svěřil se měsíčníku E8 český obchodní atašé v Bělehradu Slobodan Rohlíček. Šlouf důrazně trvá na oficiální verzi.
Bývalý šéfporadce českého premiéra Zemana nechce zatím říci, zda značka „Knjaz Miloš“ je určena pouze pro balkánský trh, nebo s ní chtějí prorazit i v Česku. „Každopádně o sobě dáme vědět,“ tváří se Šlouf tajemně. Některé zdroje naznačují, že právě Šloufův bývalý nadřízený Zeman se stane hlavní postavou reklamního spotu se sloganem „Knjaz Miloš už není“, kde má pohovořit o blahodárných účincích arandjelovacké minerálky na léčbu vředové choroby dvanácterníku. Pro tyto účely zahájil bývalý politik každodenní cyklistický trénink na Vysočině, aby bylo srbským a černohorským divákům zřejmé, jakého životního stylu je vyznavačem.