Menu Zavřít

Knižní tipy

4. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Oceňování značky a jeho význam David Haigh Publikace, kterou významný britský konzultant a šéf společnosti Brand Finance původně zpracoval pro Evropskou asociaci komunikačních agentur, seznamuje s alternativními metodami oceňování značky, přináší příklady aplikace oceňování značky pro různé účely, ukazuje možnou roli reklamní agentury při oceňování značky a přehledně shrnuje hlavní myšlenky současné diskuse o síle a tzv.

Oceňování značky a jeho význam

David Haigh

Publikace, kterou významný britský konzultant a šéf společnosti Brand Finance původně zpracoval pro Evropskou asociaci komunikačních agentur, seznamuje s alternativními metodami oceňování značky, přináší příklady aplikace oceňování značky pro různé účely, ukazuje možnou roli reklamní agentury při oceňování značky a přehledně shrnuje hlavní myšlenky současné diskuse o síle a tzv. ekvitě značky. Knihu ocení zejména finanční manažeři, marketingoví specialisté, pracovníci reklamních agentur a odhadci. Zavedená a úspěšná obchodní značka (či „brand“) je jedním z nejlepších nástrojů zajištění dlouhodobých zisků. Podnikové tržby, které nejsou spojeny se silnou značkou (např. tržby z dodávek pro vlastní značky maloobchodních řetězců), mohou být relativně snadno ohroženy konkurencí, cenovou válkou nebo inovacemi. Publikace podává přehled metod oceňování značky, uvádí modelový postup při oceňování značky a jeho konkrétní nástroje. Přináší přitom příklady využití oceňování značky pro různé účely (např. vykazování v podnikové rozvaze, interní komunikace, přidělování rozpočtových zdrojů v oblasti marketingu, plánování fúzí a akvizic, uzavírání licenčních smluv, daňové plánování či hodnocení reklamních agentur atd.) a ukazuje roli reklamních (komunikačních) agentur v procesu oceňování značky a jejich možný specifický přínos. Knihu ocení nejen představitelé vrcholových vedení firem, ale především marketingoví specialisté a pracovníci reklamních agentur, finanční manažeři, podnikoví účetní a odhadci. (Management Press, 104 str.)

Hodnota pro zákazníka

bitcoin_skoleni

Radim Vlček

Základním cílem každého podnikání je při co nejnižších nákladech dosáhnout požadovaného užitku, tzn. co nejvyšší hodnoty pro zákazníka. Kniha předního českého odborníka předkládá teoretická východiska a metodologické postupy zvyšování hodnoty pro zákazníka, které ilustruje praktickými příklady jejich efektivního uplatnění. Prezentuje dnešní podobu aplikačních disciplín hodnotového managementu, plně kompatibilních s normami EU, a z různých metodologických konceptů a nástrojů shrnuje to nejlepší, co lze v hodnotovém managementu využít. Kniha je určena zejména vrcholovému managementu podniků a studentům středních a vysokých škol ekonomického i technického zaměření. Vůdčí koncepci podnikání představuje v tržní ekonomice marketing. A však jeho obsah, popř. i metody, se musí přizpůsobovat novým trendům, jakými jsou individualizace potřeb, ochrana životního prostředí, ale i globalizace, kulturní a strukturní změny společnosti, včetně změny pořadí hodnot apod. To samozřejmě ovlivňuje celý hodnototvorný řetězec firmy a vyžaduje hledání netradičních možností, jak prosazovat nové vztahy marketingu vůči zákazníkovi i vůči vlastnímu výrobnímu procesu. Těžištěm díla je kapitola Metodologie zvyšování hodnoty pro zákazníka. Krok za krokem poskytuje vedením firem návod, jak nastoupit cestu od myšlení výrobkového k myšlení hodnotovému a jak na základě agilnosti, adaptibility a pružnosti vytvořit výrobek s komplexním užitkem, spolehlivý, přizpůsobený specifickým potřebám. Myšlenkovým východiskem kapitoly je především koncepce hodnotového managementu, z níž pak vycházejí konkrétní metody a aplikační disciplíny. Čtenář se však neztrácí v teorii, protože má k dispozici nejen čtivý výklad, ale i řadu názorných příkladů. Reálné příklady hodnotové analýzy z různých oborů činnosti v samostatné kapitole pak tuto problematiku dále doplňují. Pro praktické uplatnění je určena i závěrečná kapitola zabývající se organizací a projektováním hodnotového managementu. (Management Press, 444 str.)

  • Našli jste v článku chybu?