Čtyři dospělí lidé, půlroční dítě, napůl složený kočárek, dvě rozměrné krabice a basa piv. To vše naložené během deseti minut. Tak vypadá flexibilita v praxi. O smysluplnosti šestimístného vozu se sedadly ve dvou řadách lze pochybovat jen do chvíle, než člověk prozkoumá všechna zákoutí Hondy FR-V.
Japonci vždy excelovali v tom, jak dostat co nejvíce lidí do co nejmenšího prostoru, a v Hondě FR-V se tomu vše podřizuje. Řadicí páka umístěná na přístrojové desce a ruční brzda napravo pod volantem nepřekážejí prostřednímu sedadlu v první řadě, automobil je sice o čtyři centimetry širší než Škoda Superb, ale do Mercedesu třídy S mu totéž chybí. A pak je tu šestice samostatných sedadel.
Jelikož nelze vypnout airbag spolujezdce, prostřední sedadlo vpředu se dá odsunout dozadu, aby při nehodě jeho spuštění neohrozilo dítě v sedačce. Stejnou operaci je možné provést i s křeslem za ním, takže ani nedostatkem místa pro nohy nikdo netrpí. Ostatně ocení to i šestice dospělých, protože rázem mají kolem ramen volno. Tím však dobrodružství nekončí. Sedadlo vedle řidiče má sklopné opěradlo, díky čemuž je možné stvořit obrovskou loketní opěrku se stolečkem, jaká nemá obdoby ani v Maybachu. Část čalounění sedáku se navíc dá odklopit a odhalí další odkládací prostor pro maličkosti a držáky na nápoje. Sklápět lze samozřejmě každou ze sedaček vzadu, kdyby posádce nestačil zavazadlový prostor o objemu 439 litrů.
Šířka Hondě pomáhá i při jízdě. Na hrbolaté vozovce se sice tu a tam zhoupne, ale stabilita ani ovladatelnost se nezhoršuje. Z postu řidiče vůz subjektivně působí menším dojmem a dobrý výhled do všech směrů zvláště potěší ve městě. A akcelerace sedmnáctistovky o výkonu 125 koní na stovku za dvanáct vteřin odpovídá ležérnímu stylu rodinného vozu.
Mrzutosti přináší až vyšší hlučnost při více než 150kilometrové rychlosti. Honda totiž FR-V 1,7 kvůli udržení nižší ceny nabízí pouze s pětistupňovou převodovkou. Ta je sice velmi přesná, její odstupňovaní však charakteru vozu neodpovídá a šestka citelně chybí. Aspoň že se to drasticky neprojevuje na spotřebě, jež se během testu dostala v průměru na osm litrů. Cena působí o to lépe, že v základu je automatická klimatizace či autorádio s CD přehrávačem, výrazně chybí jen tempomat. Až přijde na podzim turbodiesel, bude těžké Hondě FR-V něco vytýkat.
Honda FR-V 1,7
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1668 cm3
Max. výkon 92 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Průměrná spotřeba 7,5 litru na 100 km
Základní cena 599 000 Kč
Klady
- šestičlenné uspořádání
- variabilita interiéru
- příznivá cena
Zápory
- v otáčkách hlučnější motor
- pouze pět stupňů převodovky
- tempomat ani za příplatek