„Na základě této transakce Kofola nadále nevlastní jakýkoliv přímý či nepřímý podíl ve společnosti Megapack,“ uvedla firma na svých internetových stránkách.
Analytik Fio banky Jan Raška uvedl, že prodej podle jeho názoru dává smysl. „Postupné opuštění neperspektivních trhů (Polsko, Rusko) a na druhou stranu upevňování pozice na jádrovém česko-slovenském trhu v podobě nedávné akvizice tuzemských producentů minerálních vod Korunní a Ondrášovka vnímáme jako kroky správným směrem,“ uvedl Raška.
Kofola dostala k prodejní ceně dodatečnou dividendu 14 milionů korun, a celkem tak letos z ruské investice obdržela dividendu 36 milionů korun. Příspěvek Megapacku do zisku Kofoly byl podle analytika v kontextu jejího celkového hospodaření marginální. „Prodejní cenu považujeme za adekvátní. Kofola navíc zaúčtuje z této operace účetní zisk ve výši 20 milionů korun, když účetní hodnota podílu byla vyčíslena na 95 milionů korun,“ uvedl Raška.
Pijete nápoje od Kofoly?
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Má devět výrobních závodů v Česku, Slovensku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Kofola má téměř 2000 zaměstnanců, z toho asi 700 v Česku.
Za první tři čtvrtletí letošního roku Kofole vzrostly tržby meziročně o 3,6 procenta na 4,89 miliardy korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí stoupl o 0,5 procenta na 860,2 milionu korun. Před týdnem Kofola oznámila, že kupuje stoprocentní podíl ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka.
Čtěte také:
Kofola rozšiřuje portfolio: kupuje distributora kávy a čajů Espresso
KMV a PepsiCo kupují lídra na srbském trhu s nápoji. Obchod má být dokončen ve třetím čtvrtletí
Nový trend v českém maloobchodu: dost bylo obalů
Coca-Cola kupuje výrobce balených vod Toma. Prodej nařídil antimonopolní úřad