Nápojářská skupina Kofola ukončila koncept NaGrilu. První restauraci tohoto projektu rychlého občerstvení, která se specializovala na grilované kuřecí, sendviče, polévky či dezerty, otevřela předloni v srpnu v Praze. Koncept se jí ale nevyplácel. Uvedl to dnes magazín Forbes.
„Finančně to nevycházelo a rozhodli jsme se, že nebudeme tříštit síly a budeme se věnovat naplno našemu řetězci Ugo, který naopak dobře roste,“ řekl Forbesu generální ředitel a spolumajitel společnosti Kofola Jannis Samaras.
Kofola původně chtěla s konceptem NaGrilu expandovat v Česku i na Slovensku především formou franšíz, mělo jít o desítky restaurací. „Ekonomické výsledky konceptu v současné chvíli neodpovídají našemu ambicióznímu očekávání. Jeho další rozvoj by si vyžadoval naši stoprocentní pozornost, kterou mu ale s ohledem na plnou koncentraci na síť Ugo, v níž vidíme velký potenciál, nejsme schopni věnovat,“ uvedla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. V posledních dvou letech skupina Kofola koupila dva výrobce minerálních vod: slovinskou společnost Radenska a chorvatský Studenac.
Čtěte dále: