PRAHA (hns, vlp) - Rozdílný přístup zvolily tuzemské bankovní domy k pomoci lidem postiženým přírodní katastrofou v Asii. Některé, jako například Živnostenská banka, neúčtují poplatky spojené s posíláním peněz na konta charitativních organizací, jiné organizují koncerty či posílají peníze. Některé, kupříkladu tuzemská Raiffeisenbank, nepomáhají vůbec.
Formou přímé podpory dala nejvíce Komerční banka, která Asii poskytla dva miliony korun. „Další peníze pošlou prostřednictvím fondu Jistota naši zaměstnanci. Budeme vybírat do 15. února, zatím je tam shromážděno 200 tisíc korun,“ řekl Romana Kubálková z tiskového oddělení banky. ČSOB poslala jeden milion korun, charitativním organizacím navíc asistuje u finančních převodů a měnových konverzí a uvolnila 150 tisíc korun na výjezd Mobilní pediatrické ambulance. HVB Bank rovněž pomáhá charitativním organizacím, do Asie poslala jeden milion korun.
Charitativní Koncert pro Asii zaplatila ze svých prostředků Česká spořitelna, navíc přímo indonéskému velvyslanci předala 250 tisíc korun. „Zrušili jsme rovněž poplatky za vklady v hotovosti na účet charitativních organizací. Objem prostředků, který vybereme formou elektronických převodů zdvojnásobíme a rovněž věnujeme na charitu,“ řekla mluvčí banky Klára Gajdušková. Citigroup, do které patří i tuzemská Citibank, poskytla globálně tři miliony dolarů. Navíc se zavázala, že do Asie pošle ještě tolik peněz, kolik se vybere mezi jejími zaměstnanci. Skupina PPF přispěje částkou tři miliony korun, Česká pojišťovna se na tomto daru bude podílet jedním milionem.
Pomoc nepřichází jen od finančních institucí - například T-Mobile pošle na konto ADRA tři miliony korun a iniciuje sbírku mezi svými zaměstnanci. T-Mobile také uhradí náklady na roamingový provoz svým zákazníkům, jež byli v dané lokalitě v době katastrofy. Eurotel se rozhodl vzdát příjmů z takzvaných DMS neboli dárcovských sms zpráv.