Durex v Indii „převlékne“ prezervativy do džínů. Doufá, že tak prolomí sociální stigma a přiměje Indy, aby kondomy kupovali více.
Prezervativy byly na indický trh uvedeny již koncem šedesátých let minulého století skrze národní program plánovaného rodičovství. Přesto v Indii, kterou trápí třetí největší výskyt HIV na světě, kondomy představují jen asi 6 procent ze všech používaných antikoncepčních metod.
Tabu jménem prezervativ
Ve stále poměrně konzervativní Indii jsou prezervativy vystaveny společenské stigmatizaci. Jen diskuze o nich ve veřejném prostoru představuje poměrně ožehavé téma. Jejich přímá propagace je pak podle agentury Bloomberg prakticky tabu.
Indická reklama na kondomy Durex Jeans:
Právě to chce nyní prolomit původně britská společnost Reckitt Benckiser, výrobce světoznámých kondomů Durex. Firma sází na to, že se indičtí muži kupovat kondomy jednoduše stydí. Na trh v zemi tak hodlá uvést Durex Jeans, nenápadné balení evokující populární oděv mladé generace a sice džíny.
Indové by kupovali Durex
Durex Jeans je podle webu Hindustantimes kondomem pro „generaci vyznávající denim a Tinder (nezávazná sexuální seznamka, pozn. red.)“. „Celý balíček je zamýšlen k normalizaci kondomů a sexu,“ sdělil Bloombergu marketingový ředitel indické pobočky Reckitt Rohit Jindal.
„Filantrop“ Bill Gates narazil v Indii na problémy. Čtěte více:
Lobbista farmaceutických firem? Dillí Gatese k očkování Indů nepustí
Že kondomy v Indii čelí společenské stigmatizaci, potvrzuje i Sangram Kishor Patel, výzkumník z rady pro výzkum populace v Novém Dilí, který z kolegy z Institutu společenských věd v Bombaji na toto téma napsal studii. Propagovat kondomy v Indii je tímto způsobem podle Patela jednoznačně dobrou věcí.
Podle analytické agentury Pharmaion trh s antikoncepcí v Indii poroste kolem roku 2020 v průměru ročně o 17 procent. Důvodem je prudký populační růst a zvýšení výskytu HIV.
Z Indie čtěte více: