Menu Zavřít

Konec neomezenosti

15. 6. 2016
Autor: Euro.cz

Němci jsou ochotni obětovat neomezenou rychlost a spokojit se na dálnicích se 150 km/h

Nebezpečné dálnice

Počet mrtvých na milion ujetých kilometrů

(v r. 2012)

USA 3,38

Slovinsko 3,17

Švýcarsko 2,90

Česko 2,85

Belgie 2,07

Finsko 1,94

Německo 1,74

Rakousko 1,73

Francie 1,70

Británie 1,16

Dánsko 0,72

Podpořili byste zákonné omezení rychlosti na německých dálnicích? (v %)

Domníváte se, že zákonné omezení rychlosti na dálnici by vedlo ke snížení počtu úmrtí při nehodách? (v %)

48

Ne

7

Nevím

45

Ano

Na rychlosti (téměř) nezáleží Počet úmrtí na dálnicích

Malé dějiny neomezené rychlosti

Z Frankfurtu do Darmstadtu vede první dálnice na světě, která počítá s rychlostí až 150 km/h v zatáčkách. Německý závodník Rudolf Caracciola ji v roce 1938 využije k dosažení rychlostního rekordu 432 km/h.

1935

Nacisté zavádějí omezení na 80 km/h platné pro celou zemi, aby ušetřili benzin pro válečné účely.

1939

Parlament ruší všechny rychlostní limity (i ty ve městě) jako relikt nacistické éry.

1952

Většina sousedů Německa má rychlostní limit. Během ropné krize je rychlost omezena na 100 km/h, kancléř Willy Brandt si přeje ponechat limit stejně jako Rakousko či Švýcarsko, ale senát si zrušení vyvzdoroval. Úmrtnost na německých dálnicích navzdory očekáváním kopíruje trendy v okolních zemích.

1973

SPD se pokouší oživit debatu o zrušení neomezené rychlosti, ale kancléřka Merkelová je proti.

2007

„Právo jezdit neomezenou rychlostí má v Německu stejný status jako v Americe právo nosit zbraň. Jednou ale rychlostní limit přijmeme stejně jako představu života bez něj. Je to podobné jako s kouřením v restauracích,“ řekl hesenský ministr dopravy Tarek Al-Wazir.

bitcoin_skoleni

2014

ZDROJ: YouGov, European Transport Safety Council, Qz.com, IRTAD (Mezinárodní databáze silniční dopravy a nehod)

  • Našli jste v článku chybu?