Ness
Česká pobočka softwarové společnosti Ness Technologies utržila v loňském roce 1,43 miliardy korun, tedy zcela stejně jako v roce 2009. „Uplynulý rok považuji za ekonomicky úspěšný především proto, že se nám podařilo zvýšit profitabilitu našeho byznysu o tři procenta. Potěšující je rovněž získání padesátky nových zákazníků, kteří se na loňském obratu podíleli téměř čtvrtinou,“ řekl týdeníku EURO Mirko Kalous, generální ředitel Nessu. Vedení firmy loni provedlo restrukturalizaci zakázek s cílem zvýšit efektivitu české pobočky. Ness proto s některými zákazníky vyjednal nové podmínky do té doby ztrátových kontraktů. „V divizi financí jsme objevili patnáct neprofitabilních zakázek, z nichž jsme byli nuceni šest ukončit a zbývajících devět jsme otočili do zisku,“ vypočítává Kalous. Firma zároveň v roce 2010 meziročně snížila počet zaměstnanců o 140 na 563 lidí. Přitom ještě na konci roku 2008, těsně po akvizici společnosti Logos, pracovalo v Nessu na 840 lidí. „Snížili jsme počet divizí ze šesti na čtyři, úměrně s tím klesl počet členů managementu, obchodníků i lidí v zázemí. Například mezi prvním a čtvrtým čtvrtletím loňského roku jsme dokázali vygenerovat o sedm milionů vyšší tržby, zatímco náklady klesly o 31 milionů,“ vysvětluje Kalous. Největší loni nasmlouvanou zakázkou byl kontrakt od společnosti ČEZ Distribuce v hodnotě téměř čtvrt miliardy korun, celkově Ness uzavřel smlouvy za více než 1,5 miliardy, z toho asi 70 milionů ze zahraničí.